Mint korábban hírül adtuk: francia és spanyol farmerek tüntetést tűztek ki 2024. június 3-ra a két állam határán. A megmozdulások reggelén friss hírek érkeztek az út- és határlezárásokról.
Mint korábban hírül adtuk: francia és spanyol farmerek tüntetést tűztek ki 2024. június 3-ra a két állam határán. A megmozdulások reggelén friss hírek érkeztek az út- és határlezárásokról.
2024. június 1–7. között éjszakánként autópálya-zárral járó munkálatokat végeznek az Egyesült Királyságban, a Doverhez közeli Limekiln-viadukt útnál és a Lord Warden square-nél, ezért megváltozik a forgalmi rend. A munkálatok egy héten keresztül minden éjjel 20:00 és 06:00 óra között folynak.
Párizsban megkezdődtek a 2024-es nyári olimpiai és paralimpiai játékok technikai előkészületei. A francia főváros számos pontján már tavasztól jelentős forgalomkorlátozásokat vezettek be. A magyar fuvarozók közül ezek a változások főként a turistabuszos vállalkozásokat és a város belső területeit kiszolgáló nemzetközi árufuvarozókat érintik. A szervezők már előre arra figyelmeztetnek, hogy az olimpiai láng megérkezését megelőzően, a július 14-i nemzeti ünneptől teljes városrészek lezárására kell számítani, ezért a sportesemények alatt a belső kerületekben esélytelen lesz a gépjárműves közlekedés: a szervezők az olimpia alatt kizárólag a tömegközlekedést ajánlják.
2023. december 15-én hatályba lépett a romániai e-Transport rendszer újabb módosítása. Az e-Transport elektronikus rendszer, amely legalább 2,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű járművel végzett magas adózási kockázatú áruk közúti szállításának és a romániai nemzetközi közúti áruszállításnak felügyeletére szolgál. Az 500 kg-ot meghaladó vagy 10.000 lej érték feletti árukra kötelező nyilatkozatot kell tenni a RO e-Transport rendszerben mind román belföldi, mind nemzetközi közúti fuvarozás esetén. A nyilatkozattétel hiánya miatti szankciók a nemzetközi közúti fuvarozásra szánt összes árura (az EU-ban és az EU-n kívüli országokban végzett import/export szállítási műveletekre) 2024. július 1-jétől léptek érvénybe. A 2024. június 28-án megjelent rendelettel további hat hónapos moratóriumot kizárólag az engedélyezett gazdálkodók (AEO engedélyesek) kaptak, továbbá 2025. március 31-ig nem bírságoltak az applikáció használatának elmulasztása miatt.
Újabb fázishoz érkeztek a németországi A7-es autópálya átépítési munkálataival, ezért Hamburg nyugati részén mindkét irányban teljesen lezárják a forgalom elől a sztráda Heimfeld és Stellingen közötti szakaszát, az Altona-alagútnál 2024. június 7–10. között.
Karbantartás miatt több, egymást követő hétvégi és hétköznapi éjszakán is teljes lezárás lesz az olasz és francia államhatár alatt húzódó Mont Blanc-alagútban 2024 május végén és június elején. Június 20-án egész nap zárva lesz az alagút.
Spanyol és francia gazdálkodók 2024. június 3-ra (hétfőre) demonstrációt hirdettek a spanyol-francia határra. A tiltakozók a határ teljes lezárását tervezik, de a megmozdulások méretét és kiterjedését még nem lehet tudni.
Az osztrák és német ünnepnapokra való tekintettel a bolzanói tartomány közlekedési tilalmat rendelt el 2024. május 20-án (hétfő) és 30-án (csütörtök) 00-22 óra között. A tilalom a 7,5 tonna össztömeget meghaladó járművek északi irányú közlekedését érinti a Brenner autópálya (A22) Vipiteno és az osztrák határ közötti szakaszán.
2024. július 1-jétől a 7,5 t alatti járműveknek is megtett úttal arányosan kell fizetniük!
Korábbi német útdíjas tájékoztatásaink során említettük, hogy a 2023. december 1-jével bevezetett CO2-kibocsátási külsőköltségdíj utáni második lépcsőben 2024-ben további változásra is kell számítani. Az elfogadott útdíjtörvény ugyanis 2024. július 1-jétől díjkötelezetté teszi a 3,5–7,5 tonna közötti tehergépjárműveket. A fizetendő díjmérték már ismert, amit a német Toll Collect honlapján megjelent tájékoztató alapján foglaltunk össze az alábbi táblázatban. A tarifák teherszállító járművekre vonatkoznak, buszoknak és személyszállító kisjárműveknek továbbra sem kell útdíjat fizetniük Németországban.
Nemzetközi felmérés készül az Európai Bizottság számára arról, hogy az országhatárokon átnyúló közúti és vasúti személy- és áruszállítási műveleteknek milyen személy- és vagyonbiztonsági kihívásokkal kell szembenézniük. Az adatokat bűnüldözési célokra használják fel.