FRISSÜL!
09. 11., péntek, 16:06 ― Torlódás az M1-es autópálya 165-ös kilométerénél! A nyugati határnál sok helyen vigyázni kell az úttesten gyalogló migránsokra!
09. 11., péntek, 10:36 ― A menekültek nagy tömege miatt, biztonsági okokból lezárták a nickelsdorfi határátkelőt mindkét irányban kora reggel. A 40 tonnás szerelvények a Kópháza-Deutschkreuz határátkelőt használhatják.
09. 05., szombat, 20:36 ― Megindult a személygépjármű-forgalom Hegyeshalomnál, a kifelé vezető oldalon. A tehergépjárművek 10 kilométer hosszan a leállósávban vesztegelnek.
09. 05., szombat, 11:42 ― Az M1-es autópályán, Hegyeshalomnál 11 kilométeres a sor kifelé. A 172-es kilométernél, a személyautók megfordulhatnak, s Rajkán keresztül (Pozsony irányába), illetve a 85-ös főúton, Sopronon át léphetnek határt. A rendőrség felhívja a figyelmet, hogy a Hegyeshalomnál megfordulni kizárólag a 172-es kilométerszelvénynél van lehetősége a személyautókkal közlekedőknek!
09. 05., szombat, 08:32 ― Hegyeshalomnál, az M1-esen, kifelé vezető irányban 5 kilométeres a torlódás. A rendőrség a 160-as kilométernél, a 86-os főút lehajtójánál Csorna felé tereli a forgalmat.
09. 05., szombat, 07:25 ― Szombat reggeli hírek szerint lezárták a hegyeshalmi határt, melyen csak a menekülteket szállító busz-konvojokat engedik át. A kerülőút megválasztásánál azonban a tehergépjárművek vezetőinek tekintettel kell lenniük arra, hogy több határátkelőnél össztömeg-korlátozás van érvényben. Szombat reggelre Hegyeshalomnál torlódás alakult ki, a 86-os főúton is hosszú sorokra kell számítani.
09. 05., szombat, 04:00 ― A magyar hatóságok úgy döntöttek, hogy buszokkal az osztrák határhoz szállítják a Keleti pályaudvarnál állomásozó tömeget, valamint az úttest jobb szélén menetelőket, akik időközben Zsámbékig jutottak. A nyugati határon szombat kora reggeli jelentések szerint kaotikus a helyzet, rendkívül nagy a balesetveszély az úttesten gyalog közlekedők miatt.
09. 04., péntek, 13:00 ― délután megindultak a fővárosban napok óta vesztegelő bevándorlók nyugati irányba. A rendőrség tájékoztatása szerint péntek délután a Keleti pályaudvaron várokozó tömegből mintegy 500 fős tömeg vált ki, és nyugati irányban célba vette az M1-es és M7-es autópályák kivezető szakaszát, ahol a csoport tajgainak száma 1.000 főre növekedett. A migránsok gyalogosan Ausztria felé indultak.
Akik régóta tagjai már egyesületünknek, bizonyára felfigyeltek arra, hogy már egy évtizede időről időre elővesszük a kamionokra felkapaszkodó illegális bevándorlók kérdéskörét. Most, hogy Európa-szerte tapasztalható a menekültek számának emelkedése, és hazánkban is teherautókon igyekeznek továbbjutni a bevándorlók, újra tanácsos feleleveníteni, hogy mit kell tudniuk erről a tehergépkocsi-vezetőknek, hiszen ők azok, akik szemtől szemben találkoznak a migránsokkal és a hatóság ellenőreivel.
Hazánkban nem annyira kamionokra felkapaszkodókról, sokkal inkább embercsempészek által szervezett, tömeges menekült-szállításról beszélhetünk, mely jelenség az elmúlt néhány hétben ütötte fel a fejét. A magyar rendőrség szigorított ellenőrzései miatt hazánk útjain a tehergépjármű-vezetőknek váratlan kontrollra kell számítaniuk, mely elsősorban Dél-Magyarországot érinti. Szeptember 2-án éjjel 22:00 órától a Szegedi Rendőrkapitányság a migránsokra összpontosított jármű-ellenőrzést rendelt el. Az egyenruhások razziába kezdtek valamennyi útvonalon, melyek a határ térségéből az M5-ös autópályára vezetnek.
Mint beszámoltunk róla, Ausztriában a tehergépjárművek szigorított ellenőrzését azután rendelték el, hogy egy elhagyott fuvareszköz rakterében augusztus 27-én 71 holttestet találtak. A magyar kamionsofőröknek az osztrák utakon szintén fokozottan kell számítaniuk arra, hogy migráns-ügyben megállíthatják és átkutathatják járműveiket. Komolyabb torlódások is kialakulhatnak. Szeptember 3-án Konrad Kogler közbiztonsági főigazgató Nickelsdorfban találkozott Papp Károly országos rendőr-főkapitánnyal, aki felajánlotta a közös járőrszolgálat megerősítését az osztrák-magyar határszakaszon.
A kamionos potyautazás (amikor a menekültek a sofőr tudta nélkül felkapaszkodnak a kamion alvázára) nem annyira magyarországi jelenség, sokkal inkább találkozhatnak ezzel azok a járművezetők, akik Nyugat-Európa nagy tengeri kikötőit érintik. A francia partokról (pl. Calais) minden nap ezrek szeretnének átjutni Nagy-Britanniába. Ha a hatóság megbújt személyeket talál a járművön, embercsempészet gyanúja miatt a jóhiszemű gépkocsivezető ellen is automatikusan eljárás indul, akinek tehát azt kell bizonyítania, hogy nem tudott arról, hogy menekültek kapaszkodtak fel a kamionjára.
A felelősség alól való tisztázásban kulcsfontosságú, hogy sofőr az illegális bevándorlás lehetőségéről már az út megkezdése előtt kellő tájékoztatást kapjon fuvarszervezőjétől, útközben pedig időről időre ellenőrizze a rakteret, az alvázat stb., hogy nincsenek-e ott megbújt személyek, illetve vizsgálja meg, hogy a jármű belsejébe való erőszakos behatolásnak nincsenek nyomai, s mindezt az erre alkalmas magyar-angol kétnyelvű űrlapon » dokumentálja.
A sofőrök helyzetének megkönnyítésére és a büntetés elkerülésére a brit határőrizeti szervek a közelmúltban közreadtak egy tájékoztatót, mely „Tíz lépés a tiltott határátlépők szállításának hatékony elkerülése érdekében” alcímmel jelent meg, s mely vázlatosan sorra veszi a szükséges óvintézkedéseket » .
Természetesen szintén perdöntő erejű a különféle jármű-diagnosztikai jegyzőkönyv: szén-dioxid vizsgálat, röntgen, szkenner, hődetektor stb.
A nyugat-európai illegális bevándorlás témakörében változatlanul ajánljuk honlapunk Tudásbázis menüjében a Nagy-Britannia – Egyéb előírások menüpontot, ahol tagi kulcsszavas bejelentkezés után minden részletre és ügyvédi segítség lehetőségére is kiterjedő részletes tájékoztatás olvasható » .