Olaszországban tavaly két lépcsőben emelkedtek az útdíjak. A 2024-es évre kihirdetett rendeletben csupán január 1-jei emelést irányoztak elő, melynek mértéke 2,3%. Az Autostrade per l'Italia által üzemeltett körülbelül 2.800 km-es úthálózaton az emelkedés 1,51%. Az egyes koncessziós társaságokra lebontott százalékos értéket az Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium közleménye tartalmazza.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Karbantartás miatt teljes lezárás lesz az olasz és francia határ alatt fekvő Mont Blanc-alagútban 2024. január 15-16-án éjjel, majd hét egymást követő hétköznapon pedig váltakozó irányú forgalmi rend lép életbe.
Bővebben
Mint előre jeleztük, a MOL 2024. január 10-én (szerdán) 00:00 órától literenként bruttó 2 forinttal csökkentette a gázolaj nagykereskedelmi árát Magyarországon. A benzin ára most nem változott.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Értesüléseink szerint 2024. január 12-én (pénteken) 00:00 órától a gázolaj nagykereskedelmi ára nem változik Magyarországon. A benzint bruttó 3 forinttal kapják olcsóbban a hazai töltőállomások — tudtuk meg piaci forrásokból.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Ne maradjon le, hiszen a vállalkozására is hatással lehet!
Csatlakozzon szakmai partnerünk webináriumához, ahol Kajzler-Sznopka Szilvia, az ICT Business Advisory Zrt. vezető adótanácsadója átfogóan mutatja be a 2024-es adótörvény változásait!
Bővebben
Rendkívül kedvező ajánlatok a januártól kötelező környezetvédelmi
felelősségbiztosítási szerződésekre a hulladékgazdálkodó és -termelő vállalkozásoknak!
2024. január 1-jétől a 681/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet 6.-9. §-a a hulladékgazdálkodó és hulladéktermelő gazdálkodó szervezeteknek kötelezővé tette a környezetvédelmi felelősségbiztosítás megkötését. A rendelet többek között szabályozza a biztosítás célját, a megkötésére kötelezettek körét. Az MKFE Biztosítási Alkusz Kft. a jelenleg hatályos jogszabályok alapján kialakított fedezettel rendkívül kedvező díjakkal tud ajánlatot adni az új biztosítási termékre. Amennyiben Ön is érintett, kérjük keresse bizalommal » az Alkusz munkatársait!
Bővebben
Tisztelt Tagjaink! Az alábbi rövid kérdőív első kérdéseivel az Európai Unió és Ukrajna közötti megállapodás megváltoztatásáért szoros együttműködésben közösen lobbizó V4-es IRU-egyesületek (a cseh Cesmad Bohemia, a szlovák Cesmad Slovakia, a lengyel ZMPD és az MKFE) egységes formában kívánnak átfogó képet alkotni a részleges liberalizáció miatt kialakult helyzet országaink fuvarozóinak versenyképességére gyakorolt hatásáról. Az 5. és 6 számú kérdésekkel pedig speciálisan a magyarországi helyzetre vonatkozóan várjuk válaszaikat és véleményüket. A kérdőív kitöltése anonim, és csupán 2-3 percet vesz igénybe!
Bővebben
Literenként 10 Ft a visszaigényelhető összeg
A NAV közzétette honlapján a Brent kőolaj hordónkénti világpiaci árának napi, jegyzési átlagárát (84,045 USD), melyből Magyarországon a következő tárgynegyedévre (2024. január 1. — március 31.) irányadó jövedékiadó-mértéket számítják. Ez alapján, valamint a jövedéki törvény 2024. január 1-jétől hatályos változása folytán 2024 első negyedévében a kereskedelmi gázolajként tankolt, visszaigényelhető jövedéki adótartam literenként 10 forint.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Megérkeztek Magyarországra a 2024-re érvényes orosz és belorusz engedélyek, melyek már átvehetők a közlekedési hatóság Váci úti épületében — tájékoztatta egyesületünket a szaktárca.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Arról már a korábbi cikkeinkben hírt adtunk: a 3,5 tonna feletti autóbuszok 2024. február 1-vel átkerülnek a matricás rendszerből a megtett úttal arányos díjfizetésbe. A legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű, forgalmi engedély szerint M2 kategóriába tartozó autóbuszok jogosultak maradnak a D2 matrica vásárlására. Az eredetileg kihirdetett szabályok szerint a 3,5 tonna feletti autóbuszok útdíja megegyezik majd a kéttengelyes tehergépjárművek díjaival. Az MKFE és NiT Hungary ugyanakkor kezdeményezte annak vizsgálatát, hogy a J2 tengelykategórián belül (2 tengelyes járművek) a forgalmi engedély szerinti M2 és M3 autóbuszok esetében alacsonyabb díjat vezessenek be. Az ÉKM és a NÚSZ jelenleg is vizsgálja ennek lehetőségét, a következő napokban újabb egyeztetések várhatók a kérdésben, az érdemi eredményekről értesíteni fogjuk tagvállalkozásainkat
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...