Értesüléseink szerint 2024. február 21-én (szerdán) 00:00 órától nem változik a gázolaj nagykereskedelmi ára Magyarországon. A benzint előreláthatólag 4 forinttal kapják drágábban a hazai töltőállomások — tudtuk meg piaci forrásokból.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM — Mint ismeretes, az orosz-ukrán háború kitörése után az Európai Unió időszakos engedélymentességet biztosított Moldáviának és Ukrajnának, hogy ezzel segítse a harci cselekmények és annak gazdasági következményei miatt nehéz helyzetbe jutott két ország fuvarozóit. Néhány hónappal később Ukrajna tekintetében különösen szembetűnővé vált, hogy az ukrán fuvarozók ennek révén jelentős versenyelőnyre tehetnek szert az uniós fuvarpiacon. Az eredetileg 2023 nyaráig foganatosított engedélyliberalizációt az EU immár kétszer is meghosszabbította. Egyesületünk a hazai fuvarozók piacvédelme érdekében tesz érdekképviseleti lépéseket az engedélyliberalizáció felülvizsgálatára, az ukrán fél számára egyoldalú előnyöket biztosító megállapodás kivezetésére.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Mint ismeretes, a turistabuszok budavári felhajtásával kapcsolatban a vállalkozók közül igen nagy számban kaptak kézhez elmarasztaló határozatot. A folyamatban lévő ügyekben keletkezett iratoknak a naptári évfordulóval a központi ügyszám-kezelő rendszer új ügyszámot ad, ezért nagyobb figyelem ajánlott az iratkezelésnél!
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
2024 év elejéhez képest február derekára már közel 70 forinttal emelkedett az üzemanyag ára, ezért az MKFE hivatalos levélben szorgalmazza Nagy Márton NGM tárcavezetőnél és Fábián Gergely NGM államtitkárnál az gázolajár mérséklését célzó intézkedések megtételét.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A román államhatáron fekvő átkelőkön Románia külön forgalmi sávokat alakít ki az uniós honosságú tehergépjárműveknek, ezáltal teljesül a fuvarozók egyik kérése. 2024. február 15-én megnyílt az elkülönített forgalmi sáv Vidin (BG) és Calafat (RO) között, valamint másnap a Nagylak II. – Csanádpalota, illetve a Bors II. – Nagykereki autópálya-átkelőkön is.
Bővebben
Mint előre jeleztük, a MOL 2024. február 16-án (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 10 forinttal emelte a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin árát nem emelték annyira, mint a prognózisban szerepelt: ezt literenként bruttó 4 forinttal kapják drágábban a hazai töltőállomások.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
2024. március 1-jétől Csehországban is bevezetik a szén-dioxid kibocsátással összefüggő külsőköltségdíjat. Az eddig alkalmazott díjak az infrastruktúradíj mellett tartalmazták a levegőszennyezéssel és zajterheléssel összefüggő költségelemeket. A díjtáblázatok két lépcsőben, március 1-jével és március 25-től fognak módosulni. Az 1-es szén-dioxid csoportba tartozó, 12 tonna feletti EURO VI-os 4 tengelyes és 5 vagy több tengelyes járművek díjai viszont március 1-jei korrekciót követően már nem fognak változni a március 25-től. A cseh kormány által a napokban elfogadott változással 10-15%-os díjemelkedés lesz a tehergépjárműveknél. Másik változás ugyanakkor, hogy megszűnik az éjszakai és nappali időszak eltérő díjazása, így az összes napszakban egységes díjakat fognak alkalmazni. A szén-dioxid külsőköltségdíj bevezetése ellenére továbbra is fix kilométerre vetített értékekkel lehet majd számolni.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL) egy hétig tartó intenzív ellenőrzést tart Európa, s így Magyarország közútjain is 2024. február 19-25. között. A nagyhaszongépjárművekre élesített művelethez az Országos Rendőr-főkapitányság is csatlakozik.
Bővebben
Hasznos tudnivaló az esti városnézéseket teljesítő buszos vállalkozások utazásszervezőinek, hogy rendezvény miatt Budapesten 2024. február 16-án (pénteken) este útlezárások lesznek a Városliget környékén, valamint a belső városrészben.
Bővebben
Ezzel a címmel hirdet online konferenciát a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Közlekedési és Logisztikai Kollégiuma 2024. március 6-án (szerdán) 14:00 órától. A közúti fuvarozás költségei 2023-ban mélyen infláció alatt emelkedtek, az előrejelzése szerint ugyanakkor 2024-ben akár az infláció ötszörösével is nőhetnek; ez nyomás alá helyezheti a hazai inflációt is. Miért alakulhat ki ez a jelentős költségnyomás? Milyen makrogazdasági, olajipari és fuvarpiaci komponensei vannak, és hogyan hat mindez a gazdaságra? Az online rendezvény ezekre a kérdésekre keresi a választ.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...