Ma György napja van.

Hírek

2019. június 17-től folytatódnak a 4-es főút Szolnokot délről elkerülő szakaszának tavaly megkezdett felújítási munkálatai a Szent István Tisza-híd és az Alcsi Holt-Tisza-híd között (ez utóbbi hídon javítási munkát is végeznek), emiatt egészen augusztus derekáig forgalomkorlátozásra és félpályás lezárása kell számítaniuk az arra közlekedőknek – jelezte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Főként az árukibocsátókat, címzetteket, valamint a szállítmányozással és komplex logisztikai szolgáltatásokkal foglalkozó vállalkozásokat érinti, hogy az EKÁER-rendszernél verzióváltás lesz, ezért 2019. június 15. és augusztus 21. között az érintetteknek át kell állniuk a TSL 1.2 verzióra — közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

A régió közúti teherfuvarozói előtt álló kihívások, az arra adott kormányzati válaszok, a gépkocsivezető-hiány mérséklésének lehetőségei, a multimodális jövőkép és még sok más, időszerű téma kerül terítékre azon a nemzetközi, szakmai eseményen, melyet „V4+ Logisztikai Fórum” néven rendeznek 2019. június 21-én a Hungaroringen, a FIA Kamion Európa-bajnokság 0. napján.

Sok nehézséget okoz az autóbuszos személyszállító vállalkozásoknak, hogy Magyarországon csupán a kéttengelyes buszoknál alkalmazható az 1 tonnás tengelytúlsúly-tolerancia, miközben a hosszított, háromtengelyes és emeletes buszoknál ez a jogszabályi lehetőség nem áll fenn; így a TSM-rendszer a nagyobb járműveket gyakran szankcionálja magas bírsággal. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Thoroczkay Zsolthoz, a szakminisztérium illetékes főosztályvezetőjéhez egy olyan jogszabálymódosítás érdekében, mely minden autóbusz esetén egységesen lehetővé tenné az 1 tonnás tolerancia igénybevételét.

Sok nehézséget okoz az autóbuszos személyszállító vállalkozásoknak, hogy Magyarországon csupán a kéttengelyes buszoknál alkalmazható az 1 tonnás tengelytúlsúly-tolerancia, miközben a hosszított, háromtengelyes és emeletes buszoknál ez a jogszabályi lehetőség nem áll fenn; így a TSM-rendszer a nagyobb járműveket gyakran szankcionálja magas bírsággal. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Thoroczkay Zsolthoz, a szakminisztérium illetékes főosztályvezetőjéhez egy olyan jogszabálymódosítás érdekében, mely minden autóbusz esetén egységesen lehetővé tenné az 1 tonnás tolerancia igénybevételét.

Az előttünk álló hosszú, pünkösdi hétvégén a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása Magyarországon az összes környezetvédelmi kategóriába tartozó járműre, valamint belföldi és nemzetközi forgalomban közlekedőkre egyaránt vonatkozik, és a lenti órarend szerint alakul.

  Tisztelt Árufuvarozó- és Személyszállító Tagunk! A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kereskedelmi tagozatán belül működő Szállítási Szakmai Osztály és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete tisztelettel meghívja Önt a közösen rendezett Fuvarozók Fóruma rendezvényére!

 

Mint márciusban beszámoltunk róla, Ausztria Tirol tartományának vezetői a tavalyihoz hasonlóan 2019-re is forgalomkiegyenlítő korlátozást rendeltek el egyes kijelölt napokon, hogy az ország területére Németország felől beáramló tehergépjármű-forgalmat optimalizálják. Ennek végrehajtásához mobil, rendőrségi ellenőrzőpontot állítottak fel Kufsteinnél. Júniusban és júliusban tizenöt olyan reggel is lesz, amikor a hatóság adagokban engedi a kamionforgalmat, az intézkedés által érintett napok számát kettővel kiegészítették (június 7. és 8.), emiatt torlódások várhatók.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.