Az MKFE Versenyképesség 2.0 javaslatcsomagjának újabb pontjának megvalósulására van esély: ezúttal az MKFE által kezdeményezett környezetvédelmi norma szerinti regisztráció szigorítása valósulhat meg, kiemelt figyelemmel a külföldi honosságú járművekre, amelyek az egyesület álláspontja szerint jelenleg jogtalan előnyhöz jutnak a magyar vállalkozásokkal szemben az útdíjrendszerben tapasztalható hiányosságok miatt.
Tisztelt Tagjaink! 2020 nyarától teljesen új időszámítás – és várhatóan végrehajtási-ellenőrzési káosz – kezdődik a nemzetközi fuvarozásban, ha az uniós közlekedési miniszterek többsége által elfogadott formában léptetik életbe az új előírásokat. Kilenc tagállam – köztük Magyarország – ellenszavazata és egy tartózkodása nem volt elegendő, hogy megakadályozza a „kompromisszumos” megállapodást. A Tanács és az Európai Parlament ’együttdöntését’ megkívánó eljárásban a figyelem most ismét a parlamentre irányul, a Brüsszelben hétfőn is megnyilvánult nemzetközi erőviszonyok esetében azonban érdemi elmozdulásra a korábbiaknál is kevesebb esély mutatkozik.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy Egyesületünk nyíregyházi ügyfélszolgálati irodája 2018. december 19-étől 2019. január 4-éig szabadság miatt zárva tart.
Az iroda 2019. január 7-étől a megszokott rend szerint várja Ügyfeleinket.
Megértésüket és türelmüket köszönjük!
MKFE-kommunikáció
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy Koszovó a jövőben szigorúbb ellenőrzési gyakorlatot fog követni az engedélyköteles fuvarozást illetően. Kérjük, hogy a megfelelő engedélyek birtokában folytassanak árufuvarozási tevékenységet, ugyanis a koszovói hatóságok az engedély nélkül közlekedő tehergépjárműveket jogosultak visszafordítani, illetve megbírságolni.
Az 1. részben említett javaslatcsomag kísérő dokumentuma amellett, hogy áttekintést nyújt a hétfőre várt EU közlekedési tanácsi döntés (ún. általános megközelítés) előkészítési folyamatairól és az annak során legvitatottabbaknak bizonyult szabályozási elemekről, rövid összefoglalóját is adja a 28 tagállam előzetes egyeztetései során több-kevesebb egyetértéssel kialakított, a soros osztrák EU-elnökség által elfogadásra felterjesztett szövegtervezetnek. Jelenleg olyan javaslatokról van szó, amelyek mindjárt a hétfői ülés eredményeképpen is, illetve majd azt követően az Európai Parlament még ugyancsak el nem fogadott álláspontjával való egyeztetés (trilógus) során is változhatnak.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy 2019. április 8-tól ultra alacsony emissziós zónákat hoznak létre Londonban. A korlátozás a hét minden napján, 0-24 órában érvényes lesz a kijelölt zónákban.
Tisztelt Tagjaink! Az MKFE tagjai által is ismert nyári események óta a Mobilitási Csomag – minden jogalkotási szereplő által elismerten hihetetlenül átpolitizált, ezáltal a döntéshozók számára is nehezen átlátható – vitái hónapokig a háttérben zajlottak. Mára azonban a Tanács közzétette az aktuálisan napirenden lévő, és a jövő hétfőn(!) (december 3.) a tagállamok minisztereinek döntéshozatalára bocsátott javaslatcsomagot. Amely csomag megvalósulása esetén gyökeresen átrendezné az európai fuvarpiacot, az MKFE tagvállalkozásai tevékenységére is sorsdöntő kihatással.
Tisztelt Tagjaink! A záhonyi határátkelőnél a kifelé irányuló forgalomban tapasztalható megnövekedett várakozási időre vonatkozóan az oroszországi ASMAP társegyesületünktől az alábbi információt kaptuk.
Az ukrán Pravda hírportál beszámolója szerint 10 ukrán megyére hirdettek hadiállapotot tegnap, és az Ukrán Legfelsőbb Tanács (Verhovna Rada) jóvá is hagyta Petro Poroshenko elnök rendeletét a hadiállapot bevezetéséről. Az orosz-ukrán határátkelők forgalmáról, illetve az áruszállítás korlátozásáról továbbra sincs hivatalos információ, de ennek ellenére nem ajánlott, hogy ezekbe a körzetekbe a magyar fuvarozók betegyék a lábukat.
Az ukrán Pravda hírportál beszámolója szerint 10 ukrán megyére hirdettek hadiállapotot tegnap, és az Ukrán Legfelsőbb Tanács (Verhovna Rada) jóvá is hagyta Petro Poroshenko elnök rendeletét a hadiállapot bevezetéséről. Az orosz-ukrán határátkelők forgalmáról, illetve az áruszállítás korlátozásáról továbbra sincs hivatalos információ, de ennek ellenére nem ajánlott, hogy ezekbe a körzetekbe a magyar fuvarozók betegyék a lábukat.
A német társegyesületünktől, a BGL-től érkezett tájékoztatása szerint az olasz SISTRI hulladékszállítási nyomkövető rendszer megszűnését tervezik 2018 végétől. A BGL a tájékoztatást informális csatornákból, az olasz Környezetvédelmi Minisztérium egy magas rangú hivatalnokától kapta, és hangsúlyozza, hogy jelenleg még nincs hivatalos bejelentés az olasz hatóságok részéről a SISTRI jövőjéről.
Az Oroszország és Ukrajna közötti háborús konfliktus az utóbbi napokban tovább eszkalálódott, amelynek eredményekén ma 60 napos hadiállapotot vezetett be Ukrajna Oroszországgal szemben, és teljes harckészültségbe helyezték az ukrán hadsereget. Az ukrán Parlamentben napirenden van a két ország közötti közúti határátkelők lezárása is úgy a személy-, mint a teherforgalom elől, ezért a magyar fuvarozóknak nem javasolt ez az útvonal Oroszország felé.
Az ukrán határőrizeti szerv tájékoztatása szerint demonstráció van folyamatban a csapi közúti határátkelőhelyen, emiatt szünetel a határforgalom. Az ukrán fél nem tudja beléptetni Ukrajnába a Záhonynál kilépő utasokat, ezért a záhonyi közúti határátkelőhelyen is szünetel a kiléptetés 2018. november 26-a reggeltől.
Több milliárd forint kárt okozó csalássorozatot derített föl a NAV – adta hírül az MTI. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) segítségével göngyölítette fel a bűnszövetkezetként működő, több fuvarozó vállalkozást irányító csoport tevékenységét.
A NAV bűnügyi főigazgató-helyettese, Zámbó Péter egy csütörtöki sajtótájékoztatón számolt be az esetről. Az eredményhez hozzájárult, hogy a NÚSZ Zrt. az adóhatóságnak részletesen elemzett és rendszerezett adatbázisokat küldött, ezekből pedig olyan eseményekre figyeltek föl a NAV-osok, amelyeket egymástól függetlennek látszó cégek követtek el, ám valójában egy bűnszervezethez köthetők. Tehergépjárműveiket az adatok alapján sikerült telephelyekhez kötni, majd ezeken keresztül eljutni az elkövetőkhöz.
Az elkövetők látszólag szabályosan működtek, legális árut szállítottak fuvarozási szerződéssel, de nem fizették a közterheket és az útdíjat, így csaknem 20 százalékkal olcsóbban tudtak fuvarozni.
A 2016-tól 2018-ig be nem fizetett útdíjak utáni bírság eléri a 3,5 milliárd forintot, ennek behajtását a vagyontalan cégek közbeiktatásával lehetetlenítették el. Emellett 129 millió forint áfát, társasági adót és foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékot sem fizettek be. A 6 hónapos felderítést követően tárgyi és okirati bizonyítékokat foglaltak le, 5 gyanúsítottat hallgattak ki, 16 helyen tartottak házkutatást, megtalálták a bűnszervezet teljes könyvelését és elektronikus levelezését, továbbá lefoglaltak 132 tehergépjárművet, 12 luxusautót és jelentős összegű készpénzt, magyarországi és szlovákiai bankszámlákat zároltak, így a zár alá vett vagyon értéke eléri a félmilliárd forintot.
A bíróság két gyanúsítottat házi őrizetbe helyezett, az adóhatóság pedig folytatja a zár alá vehető vagyonelemek felkutatását. Az elkövetők bűnszervezetben, különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás gyanúja miatt akár 20 évig terjedő szabadságvesztésre is számíthatnak. Zámbó Péter közölte egyúttal, a szállítmányozás a szervezett bűnözés elleni küzdelem új célpontja, ehhez hasonlóan pedig új területekre terjesztik ki az ellenőrzést.
Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója példaértékűnek nevezte a két szervezet együttműködését és a kapcsolatok bővítését ígérte. Hozzátette egyúttal, hogy a NÚSZ Zrt. célja nem a büntetés, hanem a jogkövetés ösztönzése, de törvényi kötelességük a jogosulatlan úthasználók kiszűrése. Ötéves története alatt a szervezet 1,7 milliárd ellenőrzési eseményt hajtott végre, az állami társaságok és hatóságok munkáját hatalmas adatmennyiséggel támogatja.
Forrás: MTI
MKFE-kommunikáció
Franciaországban a tiltakozó akciók miatt 2018. november 26. éjfélig túl lehet lépni a megengedett vezetési időt.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az IRU-tól az alábbi információt kaptuk: az 561/2006/EK rendelet 14.cikkének 2. bekezdése alapján – „Sürgős esetekben a tagállamok átmeneti kivételt engedélyezhetnek legfeljebb 30 napos időszakra, amelyről haladéktalanul értesítik a Bizottságot” – Franciaországban november 26., 00.00 óráig engedélyezik a napi vezetési idő maximum két órával, illetve a heti vezetési idő maximum hat órával való túllépését.
Az ideiglenes engedélyt az ország területén zajló tüntetésekkel indokolják.
Ezek az engedmények nem alkalmazhatók az iskolai szállításra.
MKFE Kommunikáció
Tisztelt Küldöttek! Tisztelt MKFE-tagok! Az MKFE Elnöksége 2018. november 20-i ülésén határozatot hozott a Szabó Kálmán (Szabó és Családja KFT.) aláírásával, a csatolt íveken szereplő további 48 küldött aláírásával az Egyesület elnökségéhez érkezett „Rendkívüli küldött közgyűlés összehívása” tárgyú beadványával kapcsolatban. Az Elnökség az Alapszabály rendelkezéseit figyelembe véve 2019. február 23. szombatra tűzte ki a beadványban sorolt napirendeket tárgyaló Küldöttgyűlés időpontját. A Küldöttgyűlésre Szabó György, az MKFE elnöke tisztelettel meghívja Önöket!