Ma Paszkál napja van.

Az MKFE elnökének egyeztetései állami vezetőkkel

Szeretném tájékoztatni az MKFE tisztelt tagjait arról, hogy tervszerűen folytatjuk a közúti fuvarozás és személyszállítás fejlesztéséről szóló kormányhatározat megvalósításából még hátralévő feladatok végrehajtását. Amint arról korábban már tájékoztatást adtam, bár a Waberer’s International Nyrt.-ben meglévő résztulajdonosi érdekeltségem mellett a vállalat fejlődését stratégiai tanácsadóként segítem, a társaság mindennapi operatív irányításából visszavonultam. Az így felszabaduló energiáimat az ágazat fejlesztésére és az Egyesület működési hatékonyságának javítására fordítom.

Az elmúlt napokban Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterrel és Tarlós Istvánnal, Budapest főpolgármesterével találkoztam. Ez utóbbi egyeztetésen felvetettem, hogy szükséges megteremteni a turistabuszos mobilitás, a kulturált és biztonságos utascsere feltételeit. Kifejtettem, hogy meg kell szüntetni Budapest belvárosában a buszokra vonatkozó indokolatlan behajtási tilalmakat és meg kell teremteni a személyszállítási ágazat és a főváros közötti folyamatos konzultáció fórumait. Ezeknek a céloknak a megvalósítása érdekében konkrét tárgyalásokat kezdtünk Dr. Dabóczi Kálmánnal, a BKK vezérigazgatójával.

Az MKFE műhelyeiben elkészült a használatarányos útdíj rendszer felülvizsgálatára vonatkozó javaslat, amelyet hamarosan a nemzeti fejlesztési miniszter elé terjesztünk.

Konzultációink eredményeként a Nemzeti Közlekedési Hatóság elkészítette a kötelező pályaalkalmassági vizsgálat átfutási idejének lényeges csökkentésére vonatkozó intézkedésről szóló javaslatot is. Ennek alapján idén őszre az átfutási idő akár egy hétre csökkenhet.

A piacvédelmi munka erősödését jelzi, hogy kezdeményezésünkre a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei fokozott közúti ellenőrzési akció keretében az elmúlt hónapokban több mint 6000 külföldi rendszámú kamion fuvarengedélyét ellenőrizték.

Az elmúlt évben a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagsága számára anyagi előnyökkel járó intézkedéseket valósítottunk meg. Ezek közül a külföldön fizetett használatarányos útdíj 7,5%-nak az iparűzési adóból való levonhatósága, a járművek termelőeszközként történő elismerése és ezáltal illetékmentessé tétele, a külföldi napidíj adómentes összegének emelése és a belföldi napidíj 3000 forintos adómentes tételének elfogadtatása, a nehézgépjármű vezető képzés állami finanszírozásának megindítása csak néhány példa. A továbbiakban a vállalkozások számára hasonlóan fontos, az adminisztratív terhek csökkentésére, a működési feltételek javítására vonatkozó intézkedések elfogadtatásán dolgozom.

A miniszterelnöktől kapott megtisztelő kormányzati megbízatásomnak megfelelve a magyar közúti árufuvarozás és személyszállítás, valamint a logisztikai ágazat fejlesztésének elősegítését változatlanul kiemelten fontos küldetésemnek tekintem.

További támogatásotokat köszönöm.

Üdvözlettel:

Wáberer György
elnök

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.