Ma Mária napja van.

Szakmai lobbi

Tájékoztatjuk az MKFE – elsősorban keleti piacokra fuvarozó – Tagjait, hogy 2013. július 22-én konstruktív és rendkívül hasznos megbeszélésre került sor Szabó Károly, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal vám- és pénzügyőri szakmai szakfőigazgatója és az MKFE képviselői (Galambos István, az Árufuvarozási Tanács elnöke, Kozma Attila, a keleti piacra fuvarozó vállalkozások képviselője és Karmos Gábor főtitkár) között.

Stratégiai partnerségi megállapodás
az NFM és az MKFE között — az aláírást követő
azonnali kezdeményezésekkel

Hosszú előkészítést követően 2013. július 11-én hivatalossá vált a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és az MKFE közti stratégiai partnerségi megállapodás.

Az e-útdíj rendszernek elvi és gyakorlati hibái is vannak, például ha valaki csak száz méterre vesz igénybe egy útszakaszt, akkor is a teljes út használatáért kell fizetni – mondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára.

Június 8-án egyesületünk főtitkára az ATV Egyenes Beszéd című műsor vendége volt.
    

Egyesületünk elnöke, dr. Vereczkey Zoltán és a NiT Hungary ügyvezető-főtitkára, Dittel Gábor július 4-én közös levélben fordultak Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterhez, hogy a betervezett fuvarozói forgóeszközhitel-konstrukció lehetősége mihamarabb megnyílhasson a vállalkozók előtt a gyakorlatban is.

Tisztelt Hu-Go felhasználó!

A magyarországi e-útdíj, a HU-GO bevezetése után sajnálatosan bekövetkezett az, amit egyesületünk sokszori alkalommal jelzett már a döntéshozóknak és az üzemeltetőnek: a rendszernek rengeteg hibája van, rosszul számláz, időnként kezelhetetlen, nem elérhető minden olyan helyen, ahol arra szükség lenne, és még sorolhatnánk hosszan a hibáit... Az elmúlt napokban nagyon sok jelzést kaptunk konkrét leírásokkal és dokumentumokkal. Ezeket köszönjük, mert az eredményes érdekképviseleti munkához (már ami jelen helyzetben kármentés címén lehetséges) szükséges a kellő megalapozottság.

Az MKFE és a NiT Hungary közös levéllel fordult a szakminiszterhez, melyben az érdekképviseletek kezdeményezik, hogy a mikro- és kisvállalkozások terheinek megkönnyítése végett a magyar állam írjon ki olyan pályázatot, mely az elektronikus útdíjrendszer fedélzeti készülékeinek beszerzési költségeit csökkentené.

„Valójában egy olyan megállapodást kötöttünk, mely a versenyképesség javítását célozta” — mondta egyesületünk elnöke a kormánnyal kötött stratégiai megállapodásról az ATV-ben június 4-én. Dr. Vereczkey Zoltán a Híróra című műsor kedd reggeli adásának vendégeként emellett a használatarányos útdíj bevezetésének technikai nehézségeiről is szót ejtett.

Tisztelt Tagtársaim!
Tisztelt Küldött Társaim!

A fuvarozói társadalom már régóta várt azokra a versenyképesség javító intézkedésekre, amelyek megfogalmazódtak a 2013. június 3-án Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterrel aláírt Stratégiai Partnerségi Megállapodásban.


A gépjármű adó európai uniós minimum szintre való csökkentése ezen államháztartási elvonási elem vonatkozásában felszámolja a 2004-es csatlakozást követően mind a mai napig fennálló közel 30 százalékos versenyhátrányunkat. A használatarányos útdíj 7,5 százalékának az iparűzési adó terhére történő elszámolása szintén a versenyhátrány egy részének megszüntetését eredményezi, mivel az iparűzési adó a verseny országok adózási jogrendjében nem került bevezetésre.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.