Ma Kelemen, Klementina napja van.

Egyesületi hírek

Mint júniusban hírül adtuk, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tavasszal egyeztetést kezdeményezett az MKFE-vel, melynek lényege, hogy a hatóság munkatársai hatékonyabban segíteni tudjanak, ha egyesületünk valamely tagja rakomány- vagy kamiontolvajok áldozatává válik, s eltűnt járművet keres. Ezesetben a pórul járt vállalkozónak szükséges egyesületünket rögtön tájékoztatnia az esetről, pontosabban a lopott, körözött vagy hamis rendszámmal közlekedő járműről.

Tájékoztatjuk az MKFE – elsősorban keleti piacokra fuvarozó – Tagjait, hogy 2013. július 22-én konstruktív és rendkívül hasznos megbeszélésre került sor Szabó Károly, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal vám- és pénzügyőri szakmai szakfőigazgatója és az MKFE képviselői (Galambos István, az Árufuvarozási Tanács elnöke, Kozma Attila, a keleti piacra fuvarozó vállalkozások képviselője és Karmos Gábor főtitkár) között.

Stratégiai partnerségi megállapodás
az NFM és az MKFE között — az aláírást követő
azonnali kezdeményezésekkel

Hosszú előkészítést követően 2013. július 11-én hivatalossá vált a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és az MKFE közti stratégiai partnerségi megállapodás.

Egyesületünk elnöke, dr. Vereczkey Zoltán és a NiT Hungary ügyvezető-főtitkára, Dittel Gábor július 4-én közös levélben fordultak Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterhez, hogy a betervezett fuvarozói forgóeszközhitel-konstrukció lehetősége mihamarabb megnyílhasson a vállalkozók előtt a gyakorlatban is.

„Valójában egy olyan megállapodást kötöttünk, mely a versenyképesség javítását célozta” — mondta egyesületünk elnöke a kormánnyal kötött stratégiai megállapodásról az ATV-ben június 4-én. Dr. Vereczkey Zoltán a Híróra című műsor kedd reggeli adásának vendégeként emellett a használatarányos útdíj bevezetésének technikai nehézségeiről is szót ejtett.

Tisztelt Tagtársaim!
Tisztelt Küldött Társaim!

A fuvarozói társadalom már régóta várt azokra a versenyképesség javító intézkedésekre, amelyek megfogalmazódtak a 2013. június 3-án Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterrel aláírt Stratégiai Partnerségi Megállapodásban.


A gépjármű adó európai uniós minimum szintre való csökkentése ezen államháztartási elvonási elem vonatkozásában felszámolja a 2004-es csatlakozást követően mind a mai napig fennálló közel 30 százalékos versenyhátrányunkat. A használatarányos útdíj 7,5 százalékának az iparűzési adó terhére történő elszámolása szintén a versenyhátrány egy részének megszüntetését eredményezi, mivel az iparűzési adó a verseny országok adózási jogrendjében nem került bevezetésre.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.