Svéd minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2020-26)
Svédországban kollektív szerződés alapján megállapított béreket kell alkalmazni a hivatásos gépjárművezetőkre.
Svédországban kollektív szerződés alapján megállapított béreket kell alkalmazni a hivatásos gépjárművezetőkre.
Kiszállt az időkapus foglalási rendszer üzemeltetője, másként kell bejelentkezni
Számos európai nagyvároshoz hasonlóan a turistabuszos vállalkozások az eddigiekben Párizs esetében is internetes időkapus foglalási rendszeren keresztül tudtak behajtási engedélyért folyamodni, melyet a korábbiakban a Pass Autocar felületén tudták utazás előtt intézni. A rendszer működését azonban 2025. április 30-tól felfüggesztették, a szolgáltató ismeretlen okokból „kiszállt”. Ez azt is jelenti egyúttal, hogy a honlap nem érhető el. Ennek ellenére a városvezetés biztosította a felhasználókat arról, hogy az új szolgáltató kinevezéséig tartó átmeneti időszakban továbbra is lehetséges lesz a buszok behajtása és várakozása.
A szigorú járványügyi intézkedések eredményeképpen sikerült megállítani a párosujjú patás állatok ragadós száj- és körömfájás-betegségének terjedését, ezért Szlovákia és Ausztria feloldotta a korábban foganatosított kishatárok zárlatát. Horvátországban azonban még továbbra is érvényben vannak az elrendelt korlátozások — jelentette a magyar rendőrség 2025. május 21-én.
Honlapunkon, a külföldi országokról szóló információknál 2025. május 20-án frissült a törökországi útdíjfizetésről szóló tudásforrásunk. Díjváltozás nem történt, azonban az ismeretanyag felfrissítése céljából ajánlatos áttekinteni a tudnivalókat azoknak, akik tehergépjárművel vagy busszal török útra indulnak.
A belorusz közlekedési tárca határozata alapján 2025. május 26. és augusztus 31. között (a nyári időszakban) a 6 tonna tengelyterhelést meghaladó járművek 11:00 órától 20:00 óráig az aszfaltburkolatú főutakon nem közlekedhetnek, ha a levegő nappali hőmérséklete meghaladja a 25 °C-ot. A korlátozás a lenti kivételekre nem vonatkozik.
Honlapunkon 2025. május első napjaiban frissítettük azt a tudásforrást, mely a különjárati autóbuszos személyszállítók ausztriai áfa-regisztrációjának és adófizetésének információit tartalmazza a szükséges űrlapokkal. Lényeges, hogy ha nem történt buszos szolgáltatás Ausztria területén a megelőző évben, akkor is szükséges nullás adóbevallás benyújtása, ha a vállalkozást egyszer már nyilvántartásban vették az osztrák adóhatóságnál.
2024. szeptember 1-jétől új kritériumrendszert adott ki a Német Mérnökök Egyesülete (Verein Deutscher Ingenieure - VDI), amelyben a biztonságos rakományrögzítésre vonatkozó szabályokat módosították. A VDI 2700-as szabvány, amely a gépjárművek szállításának feltételeit taglalja, jelenleg Németországban kötelező. Mivel a magyar fuvarozók között számos vállalkozás van, amely kifejezetten német-magyar relációban végez autószállítást, különösen fontos a VDI 2700 szerepét hangsúlyozni.
Mint korábban is írtunk róla: a vámárut szállító, fuvarozó vagy azt kezelő vállalkozások életében új korszakot nyit az Automatizált Kiviteli Rendszer (AES), mely teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját, a korábban használatban lévő kiviteli kísérőokmány pedig megszűnik, minden adatáramlás elektronikussá válik.
Tisztelt TIR felhasználó Fuvarozók!
Az IRU az Iráni Iszlám Köztársaság Vámigazgatásától kapott információ alapján arról tájékoztatott, hogy az Iraki Köztársaság TIR Rendszerhez való operatív csatlakozására tekintettel az érintett hatóságok új határátkelőket nyitottak meg a TIR fedezet alatt továbbítandó szállítmányoknak.
A 2025. év végéig biztosan hatályban marad az EU Ukrajnával kötött megállapodása, miután a szaktárca kezdeményezését visszautasították a három hónapos ideiglenes felfüggesztésre. Az MKFE ezért kezdeményezi azokat a piacvédelmi intézkedések meghozatalát, amelyet az uniós jóváhagyás nélkül tud a közlekedés tárca bevezetni.



















