2024. június 27-től forgalomkorlátozást vezetnek be a spanyolországi N-IIZ úton, Barcelona irányában, mert nagyvolumenű útépítés kezdődik. A munkálatok idejére terelik a forgalmat.
2024. június 27-től forgalomkorlátozást vezetnek be a spanyolországi N-IIZ úton, Barcelona irányában, mert nagyvolumenű útépítés kezdődik. A munkálatok idejére terelik a forgalmat.
...hosszabbítottak!
A szokatlan hőség miatt Romániában 2024. június 24-ig (hétfőig) minden napra meghosszabbították azt a kamionstopot, melyet eredetileg június 19-én (szerdán) léptettek életbe. Ennek értelmében további négy napon 10:00 és 20:00 óra között megtiltják a 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek nappali közlekedését egyes megyékben, így a szállító-fuvarozó vállalkozások gépjárművezetői csak éjszakánként tudják teljesíteni feladataikat. A nehéz-tehergépjárművek forgalmát az utak aszfaltburkolatának védelme érdekében, a nyomvályúsodás megelőzése miatt korlátozzák. Közzétettek ugyanakkor egy internetes, interaktív térképet is, melyen a kamionsofőrök alkalmas megálló- és parkolóhelyet böngészhetnek maguknak.
2024. június 21. és július 1. között országszerte összesen negyven túlsúlyos-túlméretes szállítmány is közlekedik Románia útjain.
2024. június 20-21-re (csütörtökre és péntekre) vörös, azaz legmagasabb fokozatú meteorológiai riasztást léptettek életbe Németországban, mert heves viharok kialakulására kell számítani. Franciaország nyugati részén árvíz van kilátásban. Ezzel egyidőben 38 C feletti hőmérsékletre figyelmeztetnek Szerbiában és Romániában. Olaszország déli részén is perzselő forróság lesz, Horvátországban szintén 39 C fok feletti hőmérsékletet prognosztizálnak.
Az Uniós Vámkódex által előírt importellenőrzési rendszer (Import Control System, ICS) korszerűsítésnek eredményeképpen a jelenlegi rendszer szerkezete teljesen átalakul, helyébe fokozatosan az új rendszer lép, mely az ICS2 nevet viseli. Az ICS2 bevezetése három fázisban valósul meg. A közúti árufuvarozást a harmadik fázis érinti. Ezzel a belépési gyűjtő árunyilatkozatra vonatkozó új kötelezettségek, valamint a kapcsolódó üzleti és kockázatkezelési folyamatok a tengeren, belvízen, közúton és vasúton szállított valamennyi árura vonatkozni fognak.
Az Európai Bizottság a közelmúltban razziát hajtott végre több nagy gumiabroncs-gyártónál, mivel gyanú merült fel arra vonatkozóan, hogy az abroncsiparban tevékenykedő cégek árkoordinációt hajtottak végre. Amennyiben beigazolódik a kartell- vagy más versenyjogsértő magatartás, úgy a gumiabroncsok gyártói jelentős bírságra számíthatnak, az ügyfeleket pedig kartell-kártérítési igény illeti meg.
Portugáliában a hivatásos gépjárművezetők a kollektív szerződésben rögzített bérekre jogosultak.
Olaszország és Franciaország között három alpesi alagút lezárása is esedékes: 2024. június 17-20-án éjjelente az Orelle-alagutat zárják le, míg június 22-23-án éjszaka a Fréjus-alagút lesz zárva a forgalom elől. A hónap végén a Mont-Blanc-nál lesz zárás karbantartás miatt.
Franciaországban a Kikötők és Dokkok Országos Szövetsége (CGT) elhalasztja sztrájkhullámát. A szervezet az eredetileg 2024 júniusára tervezett tilatkozásokat (politikai okok miatt) 2024 szeptember végére teszi át.
Romániában 2024. július 1-jétől változik a minimálbér. A teljes munkaidőben foglalkoztatottak új havi minimálbére 3.700 lej, bruttó órabére pedig 20,024 lej. A minimálbér nem tartalmazza a bónuszokat, pótlékokat, egyéb kiegészítéseket.