Ma Flórián, Mónika napja van.

Külföldi hírek

Fontos tudnivalók a romániai e-Transport-rendszerről

Fontos tudnivalók a romániai e-Transport-rendszerről

 2023. december 15-én hatályba lépett a romániai e-Transport rendszer újabb módosítása. Az e-Transport elektronikus rendszer, amely a magas adózási kockázatú áruk közúti szállításának és a romániai nemzetközi közúti áruszállításnak a felügyeletére szolgál. Az 500 kg-ot meghaladó vagy 10.000 lei feletti árukra kötelező nyilatkozatot kell tenni az RO e-Transport rendszerben mind román belföldi, mind nemzetközi közúti fuvarozás esetén. A nyilatkozattétel hiánya miatti szankciók a nemzetközi közúti fuvarozásra szánt összes árura (az EU-ban és az EU-n kívüli országokban végzett import/export szállítási műveletekre) 2024. július 1-jétől lépnek érvénybe.

Változások a TIR belépési garanciabiztosításban 2024. január 1-jétől

Változások a TIR belépési garanciabiztosításban 2024. január 1-jétől

Fontos tudnivaló a TIR-felhasználó szállító-fuvarozó vállalkozásoknak, hogy 2024. január 1-jétől változott a TIR belépési garanciát kiváltó biztosítások éves díja.

Útlezárás a német A42-es úton

2024. január 4-i értesüléseink szerint Németországban mindkét irányban lezárták az A42-es út Bottrop-Süd (Bottrop dél) és Essen-Nord (Essen-észak) közötti szakaszát, mert a rajta átvezető híd szerkezete károsodást szenvedett.

Egyeztetés az ukrán fuvarozói érdekképviselettel

Egyeztetés az ukrán fuvarozói érdekképviselettel

Az MKFE december 21-én online megbeszélést folytatott az ASMAP UA vezetőivel a magyar-ukrán fuvarozás és az EU-UA megállapodás aktuális problémáiról, valamint az ukrajnai határokon kialakult helyzetről és annak lehetséges megoldásairól. A csaknem másfél órás megbeszélés során az MKFE leszögezte: a magyar vállalkozások drasztikus piacvesztésének hátterében álláspontunk szerint a részben engedélymentessé tett szállítások és az egyre gyakoribb jogosulatlan fuvarozások állnak. Az ukrán fél az egyeztetés során többszöri kifejtette, hogy nem támogatják az engedélykontingensek visszaállítását, amiből az következik, hogy Ukrajna várhatóan nem kezdeményezi ezt az EU-Ukrajna vegyesbizottsági ülésen sem. Hozzátették: információik szerint sok uniós tagország sem támogatja az engedélykontingensek visszaállítását, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amely révén a magyar fuvarozók ismét hozzáférhetnek az ukrán fuvarmegbízásokhoz. Ebben a kérdésben konkrét javaslattal is éltek: a két ország egyezzen meg abban, hogy csak EURO V-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású járművel lehessen fuvarfeladatokat végezni, valamint megtiltatnák az ukrán fuvarozóknak a kabotázs és unión belüli szállításokat. Az MKFE leszögezte, csak olyan megoldást tudunk támogatni, amelyek biztosítják a fuvarpiaci szereplők ellenőrizhetőségét, erre pedig az engedélyhasználat visszaállítása adhat lehetőséget.

Lengyelországi útdíjak 2024

Lengyelországi útdíjak 2024

Lengyelországban 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak. Az emelés mértéke 15-16% az előző évhez képest. A 2024-től alkalmazandó díjtáblázatok itt tekinthetők át.

Élőállatszállítások jogszabálytervezetének véleményezése

Élőállatszállítások jogszabálytervezetének véleményezése

Az Európai Unió élőállat-szállítással és állatjóléttel kapcsolatos jogszabálymódosítást készít elő a tagállamok mezőgazdasági minisztériumainak bevonásával. A javaslatcsomag Magyarországon 2023 decemberének első napjaiban került az Agrárminisztérium asztalára. A tárca az MKFE-n keresztül lehetőséget biztosít az érintett állatszállító és -fuvarozó vállalkozásoknak, hogy betekinthessenek a készülő jogszabálytervezetbe, és szakmai véleményüket kifejthessék róla.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.