Szlovén útdíjemelés 2024. július 15-től
A szlovén útdíjszolgáltató hivatalos tájékoztatása szerint 2024. július 15-től egységesen 6,76%-kal emelkednek a 3,5 tonna feletti járművekre alkalmazott díjtételek.
A szlovén útdíjszolgáltató hivatalos tájékoztatása szerint 2024. július 15-től egységesen 6,76%-kal emelkednek a 3,5 tonna feletti járművekre alkalmazott díjtételek.
2024. július 1. és szeptember 30. között a kisebb járművek tekintetében 10%-kal megemelt útdíjat alkalmaznak a horvátországi díjköteles utakon. A nyári szezonra hozott díjváltozás azonban nem érinti a nagyhaszongépjárműveket, azaz a III-as és IV-es kategóriába tartozó teherjárműveket és autóbuszokat.
A magyarországi hőségriasztáson kívül 2024. június 10-11-re (szerdára és csütörtökre) vörös, azaz legmagasabb fokozatú meteorológiai figyelmeztetést léptettek életbe Szerbiában, Horvátországban, Szlovéniában és Olaszországban is, ahol szintén rendkívüli hőségre kell számítani. Tőlünk északabbra viszont mindeközben heves viharokra, szélre és jégesőre van kilátás: Németország bajor területein és Lengyelország nyugati részén a víz lehet az úr.
Az Európai Bizottság tanulmányt készít annak feltérképezésére, hogy hol találhatók a hivatásos gépjárművezetők által használható, biztonságos és védett parkolási létesítmények, illetve hol van igény újakra. Ennek része egy felmérés, melynek célja, hogy összegyűjtse a járművezetők és a közúti közlekedési szolgáltatók visszajelzéseit a létesítmények használatáról.
2024. július 10–15. között kamionos forgalomkorlátozást vezetnek be a konstancai kikötő környezetében, a DN39-es út mintegy 20 kilométeres szakaszán, Agigea és Mangalia között. A nehéztehergépjármű-forgalmat ezidő alatt terelik.
2024. július 8-án jelentős útkarbantartási munkák kezdődnek a romániai DN7-es út egy szakaszán. A közlekedési korlátozásokkal járó munka augusztus 9-ig tart, és minden nap 06:00 – 20:00 óra között zajlik.
2024. július 10-én nagyvolumenű építkezési munkálatok kezdődnek a bolgár-román határon fekvő hídon, Giurgiu és Rusze között.
Tisztelt Tagjaink!
A Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (IRU) évről évre igyekszik felmérni a gépjárművezető-hiány és a sofőrállomány aktuális helyzetét. Kérdőívével feltárva, hogy a fuvarozó vállalkozások körében milyen gyakorlati nehézségeket idéz elő — világszerte — az egyre növekvő munkaerőhiány.
A nemzetközi érdekképviseleti összefogás ellenére az EU és Ukrajna közötti közúti megállapodást újabb egy évvel meghosszabbították 2025. június 30-ig, amely így továbbra is engedélymentesen biztosítja az uniós és ukrán fuvarozóknak a kétoldalú és tranzitfuvarfeladatok végzését. A megállapodás automatikusan további fél évvel, 2025. december 31-ig meghosszabbodik, kivéve akkor, ha legkésőbb három hónappal a lejárat előtt legalább az egyik szerződő fél (jelen esetben az EU vagy Ukrajna) jelzi, hogy nem járul hozzá a meghosszabbításhoz. Ehhez azonban alá kell támasztania bizonyítékokkal azt, hogy a megállapodás a közúti fuvarozási piac egészében fellépő súlyos zavart okoz, illetve annak célkitűzése nem teljesül.
A szlovák rendőrség részbeni felmentést ad a nehéz-tehergépjárművek közlekedési korlátozása alól a soron következő nemzeti ünnepen, 2024. július 5-én (pénteken). A szlovák autópályákon és elsőrendű utakon ezen a napon szabadon közlekedhetnek azok a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek, amelyek nemzetközi fuvart teljesítve szlovákiai célforgalomban (szlovák lerakóhelyre) igyekeznek. Mint korábban ismertettük, más ünnepek idején is ugyanilyen mentességet alkalmaztak.