Ma Dénes napja van.

Külföldi hírek

Okos tachográffal való utólagos felszerelés — IRU monitoring

Ahogyan arra már régóta figyelmeztetünk », a második verziójú okos tachográf (ST2 vagy Gen2v2) fokozatos bevezetése nemcsak az Európai Unióban elsőként forgalomba helyezett nehéz-haszongépjárműveket érinti (2023. augusztus 21-től), hanem 2024-2025-ben minden, az EU-ban nemzetközi uniós forgalomban részt vevő, 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárműben le kell cserélni a tachográfot. Autóbuszokban is, 9 fő fölött. Az átállás első hónapjaira jellemző készülékhiány ma már nem tapasztalható, a gyártók és a műhelyek az érdeklődés hiányára panaszkodnak. Az IRU a helyzetet rendszeresen monitoringozza.

Szlovén útdíjemelés 2024. július 15-től

Szlovén útdíjemelés 2024. július 15-től

 A szlovén útdíjszolgáltató hivatalos tájékoztatása szerint 2024. július 15-től egységesen 6,76%-kal emelkednek a 3,5 tonna feletti járművekre alkalmazott díjtételek.

Horvát szezonális útdíj a nyári szezonban

Horvát szezonális útdíj a nyári szezonban

2024. július 1. és szeptember 30. között a kisebb járművek tekintetében 10%-kal megemelt útdíjat alkalmaznak a horvátországi díjköteles utakon. A nyári szezonra hozott díjváltozás azonban nem érinti a nagyhaszongépjárműveket, azaz a III-as és IV-es kategóriába tartozó teherjárműveket és autóbuszokat.

Szélsőséges időjárási figyelmeztetések különböző országokból

A magyarországi hőségriasztáson kívül 2024. június 10-11-re (szerdára és csütörtökre) vörös, azaz legmagasabb fokozatú meteorológiai figyelmeztetést léptettek életbe Szerbiában, Horvátországban, Szlovéniában és Olaszországban is, ahol szintén rendkívüli hőségre kell számítani. Tőlünk északabbra viszont mindeközben heves viharokra, szélre és jégesőre van kilátás: Németország bajor területein és Lengyelország nyugati részén a víz lehet az úr.

Uniós felmérés a kamionparkolókról

Az Európai Bizottság tanulmányt készít annak feltérképezésére, hogy hol találhatók a hivatásos gépjárművezetők által használható, biztonságos és védett parkolási létesítmények, illetve hol van igény újakra. Ennek része egy felmérés, melynek célja, hogy összegyűjtse a járművezetők és a közúti közlekedési szolgáltatók visszajelzéseit a létesítmények használatáról.

Az IRU 2024-es felmérése a gépjárművezető-hiányról

Az IRU 2024-es felmérése a gépjárművezető-hiányról

Tisztelt Tagjaink!

A Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (IRU) évről évre igyekszik felmérni a gépjárművezető-hiány és a sofőrállomány aktuális helyzetét. Kérdőívével feltárva, hogy a fuvarozó vállalkozások körében milyen gyakorlati nehézségeket idéz elő — világszerte — az egyre növekvő munkaerőhiány.

Az EU és Ukrajna közötti megállapodás meghosszabbítása

A nemzetközi érdekképviseleti összefogás ellenére az EU és Ukrajna közötti közúti megállapodást újabb egy évvel meghosszabbították 2025. június 30-ig, amely így továbbra is engedélymentesen biztosítja az uniós és ukrán fuvarozóknak a kétoldalú és tranzitfuvarfeladatok végzését. A megállapodás automatikusan további fél évvel, 2025. december 31-ig meghosszabbodik, kivéve akkor, ha legkésőbb három hónappal a lejárat előtt legalább az egyik szerződő fél (jelen esetben az EU vagy Ukrajna) jelzi, hogy nem járul hozzá a meghosszabbításhoz. Ehhez azonban alá kell támasztania bizonyítékokkal azt, hogy a megállapodás a közúti fuvarozási piac egészében fellépő súlyos zavart okoz, illetve annak célkitűzése nem teljesül.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.