2024. november végén éjszakai lezárásokra és váltakozó forgalomirányításra kell készülni a Franciaországot Olaszországgal összekötő Fréjus-alagútban, valamint kissé nyugatabbra, a francia A43-as Maurienne autópályán is!
2024. november végén éjszakai lezárásokra és váltakozó forgalomirányításra kell készülni a Franciaországot Olaszországgal összekötő Fréjus-alagútban, valamint kissé nyugatabbra, a francia A43-as Maurienne autópályán is!
Szlovákiában a fuvarozásban dolgozó gépjárművezetőkre nincs hatályban kollektív szerződés, ezért 2024-ben is a jogszabállyal kihirdetett általános minimálbéreket kell alapul venni. A szlovák kabinet 2024-hez képest 2025. január 1-jével hozzávetőlegesen 7- 8%-os emelésről döntött október közepén.
A várható intenzív havazás miatt 2024. november 21-22-re másodfokú (narancssárga) riasztást adott ki a Météo-France francia meteorológiai szolgálat az ország 32 megyéjére. Az érintett térségekben a téli útviszonyok közepette fokozott óvatosságra van szükség.
Informatikai karbantartás és rendszerátállás miatt üzemszünetet tart a franciaországi Delta-T-vámrendszer, mert a 2024 októberére tervezett karbantartás meghiúsult. Az árutovábbítási nyilatkozatok kezelésére alkalmas online vámszolgáltatás rendszerfrissítésére ezért újabb időpontot jelöltek ki. A francia rendszer 2024. november 22-én este áll le, és csak november 25-én indítják újra.
Németországban a minimálbér 2022. október 1. óta nem változott. A minimálbér-bizottság 2023 júniusában előkészítette az elkövetkezendő évek emelési ciklusait, amit elő is terjesztettek a szövetségi kormány elé. A szövetségi kormány — támogatva az előterjesztést — megszavazta, így ismertté vált 2024 és 2025 évekre vonatkozó minimálbér.
A korábbi gyakorlatnak megfelelően továbbra sincs külön bértáblázat a közúti árufuvarozókra, ezért az Egyesült Királyságban meghirdetett általános minimálbér az irányadó.
Felhívjuk tagvállalkozásaink figyelmét, hogy egyes 2024-es orosz bilaterális engedélyeken a minisztériumi pecsét az aláírással és dátummal együtt nem a megjelölt rovatba, hanem az engedély letéphető szelvényére került. Fontos, hogy a fuvarozók ügyeljenek arra, hogy olyan orosz kétoldalú engedéllyel induljanak el, ami legalább a 8-as rovatban hatóságilag le van pecsételve. Ennek hiányában kérjék az ügyintézőktől az utólagos pecsételést! Tagvállalkozástól érkező jelzés szerint a rossz helyen lepecsételt engedély miatt az orosz hatóság bírságol.
Előzetes jelzésünkkel összhangban gazdatüntetések kezdődtek Franciaországban. A spanyol határhoz 2024. november 19-re (keddre) kitűzött megmozdulások előszele, hogy már 17-én (vasárnap este) elkezdtek szervezkedni a francia farmerek, akik főként a német-francia határ-menti autópályákon akarnak forgalomlassító demonstrációkba kezdeni. A francia belügyminiszter azonban felszólította őket, ha nem hagyják abba az utakat blokkoló tiltakozásaikat, a rendőrség közbe fog avatkozni.
Ön érdeklődne a marokkói fuvarok iránt?
A közelmúltban megkereste egyesületünket a Marokkói Királyság Nagykövetsége, amely Marokkó közlekedési tárcájával és az ÉKM-el egyeztetve azt az igényt jelezte felénk, hogy a marokkói fuvarozóknak további magyarországi engedélyekre lenne szükségük. Az MKFE álláspontja szerint paritás alapon történhet csere, azaz a magyar kontingens kimerülése esetén jöhet szóba kölcsönös engedélycsere. Az adatok viszont azt mutatják, hogy a magyar-marokkói szállításra felhasználható bilaterális engedélymennyiség nagyobb részét a magyar vállalkozások fel sem vették.
Görögországban a Pánhellén Tengerészek Szövetsége 24 órás sztrájkot jelentett be 2024. november 20-ra (szerdára). A munkabeszüntetés valamennyi személy- és áruszállító hajó közlekedését érinti.