Német minimálbér: újabb emelés 2022. január 1-jétől
A 2020-as év végén kihirdetett jogszabály alapján 2022. január 1-jétől Németországban 9,60-ről 9,82 euró/óra szintre emelkedik a gépkocsivezetői minimálbér.
A 2020-as év végén kihirdetett jogszabály alapján 2022. január 1-jétől Németországban 9,60-ről 9,82 euró/óra szintre emelkedik a gépkocsivezetői minimálbér.
Tisztelt Tagjaink!
A mobilitási csomaggal kapcsolatos információkat tartalmazó, folyamatosan frissülő tematikus MKFE-oldal itt nyitható meg. Ide töltöttük most föl azt a pénteken (2021. december 10.) lezárult tagi találkozókon használt prezentációt is, amely a jogszabályok fő rendelkezéseinek fuvarozói szempontú áttekintésére szolgált, és amelynek segítségével az elmúlt hetekben a csomag összefüggéseit igyekeztünk elmagyarázni az ország tíz különböző helyszínén.
2021. december 9-én (csütörtökön) a reggeli lezárások után megnyitották a határátkelőket a tehergépjárművek előtt Kőszegnél, Bucsunál és Bozsoknál, Ausztriában azonban komoly a hóhelyzet. Csütörtökön délután megnyitották a szlovén határokat is. Horvátország felé járhatóak az utak.
A fehérorosz kormány 2021. december 6-i rendelete kiterjeszti az elektronikus vámzár használatát. 2021. december 9-től a Litvániából és Lengyelországból közúton belépő tehergépjárművekre kötelező az elektronikus vámzár felhelyezése, ami a Fehéroroszországba irányuló szállítások mellett a Fehéroroszországon keresztüli tranzitműveletekre is egyaránt vonatkozik!
A nehéz helyzetbe jutott brit fuvarozási ágazat támogatása érdekében Nagy-Britannia meghosszabbította az útdíjmentességet 2023. július 31-ig, de például a „Dartford Crossing” ettől függetlenül továbbra is díjköteles.
Tisztelt Fuvarozók! Korábbi (2021. augusztus 18-i) hírlevelünkre hivatkozással tájékoztatjuk Önöket, hogy az IRU-tól kapott információk szerint Afganisztánban ismét használható a TIR garancia és újra működik a TIR-EPD alkalmazás is, melynek használatával eleget lehet tenni a kötelezően előírt előzetes árubejelentési kötelezettségnek.
A Külügyi és Külgazdasági Minisztérium felmérést készít arról, hogy a hazai fuvarozási-logisztikai szektorban milyen hatások tapasztalhatók azóta, hogy Nagy-Britannia kilépett az Európai Unióból.
Az Európai Bíróság díjkiigazítási döntésének köszönhetően az ottani és a nemzetközi jármű-üzembentartók is kérelmet adhatnak be a német államhoz a korábban már megfizetett útdíj egy hányadának visszatérítéséért folyamodva.
Tizenhárom fuvarozási-logisztikai érdekképviselet — köztük az MKFE — 2021. december 1-jén ismételten közös levélben kérte Ursula von der Leyent, az Európai Bizottság elnökét, hogy tegyen hathatós intézkedéseket a tiroli tranzitkorlátozások enyhítésének érdekében.
Közzétették a 2022-től érvényes Eurovignette díjakat, melyek Dánia, Hollandia, Luxemburg és Svédország útjain irányadók. Az úthasználati díjtételek változatlanok maradtak az előző évhez képest, és az alábbi táblázat szerint alakulnak.