Az MKFE december 21-én online megbeszélést folytatott az ASMAP UA vezetőivel a magyar-ukrán fuvarozás és az EU-UA megállapodás aktuális problémáiról, valamint az ukrajnai határokon kialakult helyzetről és annak lehetséges megoldásairól. A csaknem másfél órás megbeszélés során az MKFE leszögezte: a magyar vállalkozások drasztikus piacvesztésének hátterében álláspontunk szerint a részben engedélymentessé tett szállítások és az egyre gyakoribb jogosulatlan fuvarozások állnak. Az ukrán fél az egyeztetés során többszöri kifejtette, hogy nem támogatják az engedélykontingensek visszaállítását, amiből az következik, hogy Ukrajna várhatóan nem kezdeményezi ezt az EU-Ukrajna vegyesbizottsági ülésen sem. Hozzátették: információik szerint sok uniós tagország sem támogatja az engedélykontingensek visszaállítását, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amely révén a magyar fuvarozók ismét hozzáférhetnek az ukrán fuvarmegbízásokhoz. Ebben a kérdésben konkrét javaslattal is éltek: a két ország egyezzen meg abban, hogy csak EURO V-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású járművel lehessen fuvarfeladatokat végezni, valamint megtiltatnák az ukrán fuvarozóknak a kabotázs és unión belüli szállításokat. Az MKFE leszögezte, csak olyan megoldást tudunk támogatni, amelyek biztosítják a fuvarpiaci szereplők ellenőrizhetőségét, erre pedig az engedélyhasználat visszaállítása adhat lehetőséget.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Négy, a Széchenyi Kártya Program MAX Plusz kibővítéséről hozott intézkedést» jelentett be december 22-én a Gazdaságfejlesztési Minisztérium. Ezek közól az egyik célzottan a fuvarozó vállalkozásokat támogatja: a Széchenyi Kártya Folyószámlahitel és Likviditási hitel esetében a maximálisan felvehető hitelösszeg nagysága 2024. január 1-től megemelkedik, az árbevétel eddigi 25%-áról 35%-ára.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Belgium északi és déli felén, azaz Flandriában és Vallóniában 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az MKFE levélben kért tájékoztatást a NÚSZ Zrt. vezérigazgatójától, hogy a fuvarozók miként tudják utólagosan fizetni az útdíjukat 2024. január 1-től. A jelenleg utólagos fizetési rendszerben lévő ügyfeleknek ugyanis a NÚSZ Zrt. felmondta december 31-vel a meglévő szerződésüket. Levelünk elküldését követően a NÚSZ Zrt. tegnap este a weboldalán közzétette», hogy a KUPON Portfólió Kft. az első szerződött fizetési közreműködőjük, amely 2024. január 1-én kezdi meg tényleges működését.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Lengyelországban 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak. Az emelés mértéke 15-16% az előző évhez képest. A 2024-től alkalmazandó díjtáblázatok itt tekinthetők át.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Mint előre jeleztük, a MOL 2023. december 22-én (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 4 forinttal emelte a gázolaj nagykereskedelmi árát Magyarországon. A benzin ára a prognózishoz képest kedvezőbben alakul, mert ennek ára karácsony előtt nem nő. A jövedéki adómérték 2024. január 1-jei, bruttó 41 forintos emelése, valamint a közfeladatot ellátó szervek év végi üzemanyag-vételezése hirtelen vásárlási hullámot idézhet elő a hazai kutakon, ezért a MOL arra kéri az üzemanyag-felhasználókat, hogy tankolásaikat ne az év utolsó napjaira időzítsék, hogy a vásárlások időben egyenletesen oszoljanak el.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Értesítjük kedves Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy az MKFE-nél az év utolsó munkanapja 2023. december 22. (péntek). Karácsony és újév között (december 27-28-29-én) ügyfélszolgálati szünet lesz. Alkuszos kollégáink azonban a két ünnep között otthoni ügyeletet tartanak halaszthatatlan biztosítási ügyekben.
Bővebben
A jövedéki adómérték 2024. január 1-jei, bruttó 41 forintos emelése, valamint a közfeladatot ellátó szervek év végi üzemanyag-vételezése hirtelen vásárlási hullámot idézhet elő a hazai kutakon, ezért a MOL arra kéri az üzemanyag-felhasználókat, hogy tankolásaikat ne az év utolsó napjaira időzítsék, hogy a vásárlások időben egyenletesen oszoljanak el.
Bővebben
Az Európai Unió élőállat-szállítással és állatjóléttel kapcsolatos jogszabálymódosítást készít elő a tagállamok mezőgazdasági minisztériumainak bevonásával. A javaslatcsomag Magyarországon 2023 decemberének első napjaiban került az Agrárminisztérium asztalára. A tárca az MKFE-n keresztül lehetőséget biztosít az érintett állatszállító és -fuvarozó vállalkozásoknak, hogy betekinthessenek a készülő jogszabálytervezetbe, és szakmai véleményüket kifejthessék róla.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az MKFE és a NiT Hungary közös levélben fordult a gazdaságfejlesztési miniszterhez, hogy a jövő évi, 2024-es drasztikus útdíjemelés komoly nehézséget jelent a hazai vállalkozásoknak, mivel a megbízói oldalon várhatóan lassabban fut majd át az emelt tarifák elfogadtatása. Ez súlyosan érinti majd a mikro- és kisvállalkozásokat, amelyek kevesebb likvid tartalékkal rendelkeznek.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...