2020. április 18-án (szombaton) 08:00 és 13:30 óra között az mkfe.hu oldal nem lesz elérhető, mert egyesületünk székházában elektromos karbantartást végeznek.
2020. április 18-án (szombaton) 08:00 és 13:30 óra között az mkfe.hu oldal nem lesz elérhető, mert egyesületünk székházában elektromos karbantartást végeznek.
Csak összefogással, a kormányzat támogatásával lehet megvédeni a magyar közúti logisztikai fuvarozó vállalkozásokat a járványhelyzet okozta súlyos gazdasági következmények káros hatásaitól – szögezte le Ignácz József Péter a Trend FM-nek adott interjúban. Az MKFE elnöke rámutatott: soha nem volt akkora szükség a hazai piac védelmére mint most, ezért az előzetes elektronikus regisztrációs rendszer (e-reg) azonnali tesztelése majd gyors beélesítése nem várhat tovább.
Tavaly ilyenkor turistaáradat hömpölygött az utcákon, most csak üres szellemvárosokat lehet látni. Turisták nélkül, diákok nélkül, látogatók nélkül… és turistabuszok nélkül… melyek a forgalomból kivonva, telephelyükön várják a bizonytalan jövőt.
2020. április 17-én (pénteken) csökken az üzemanyagok ára Magyarországon: a gázolaj várhatóan 6, a benzin 5 forinttal lesz olcsóbb — értesültünk piaci forrásokból.
2020. április 15-i értesülésünk szerint Csehországban elrendelték minden cseh ki-, és belépő állampolgár regisztrációját a határellenőrzési pontokon. Mivel a rendőrségnek regisztrálnia kell a cseh állampolgárokat, és be kell olvasniuk az úti okmányokat, a várakozási idők hosszabbak lettek, és torlódások alakultak ki.
Közúti áruszállítás támogatása: egyetértek az MKFE és a NiT Hungary közös szakmai javaslatcsomagjával, kérem a magyar Kormányt, hogy a javasolt intézkedések megvalósításával támogassa a vállalkozások működését, piacon maradását! Az érdekképviseletek közös petíciója a közúti árufuvarozási vállalkozások kormányzati támogatása érdekében. Kérjük, Ön is csatlakozzon az aláírókhoz!
„A közúti autóbuszos személyszállító és árufuvarozó vállalkozásokat támogató konkrét intézkedések előkészítésének és megvalósításának azonnal meg kell kezdődnie, hogy az ágazat ne szenvedjen visszafordíthatatlan károkat” – szögezik le az MKFE és a NiT Hungary közösen megküldött javaslatcsomagjának kísérő levelében a két érdekképviselet vezetői. A gyors és hatékony beavatkozás érdekében az MKFE és a NiT Hungary a személyszállító és árufuvarozó vállalkozások védelmére és támogatására összeállított javaslatcsomag személyes megvitatására kéri Palkovics László minisztert.
Magyarország kezdettől fogva ellenzi a fuvarozókat érintő uniós szabályozási terveket, mert azok minden józan megfontolással ellentétesek. A szigorú és részben teljesíthetetlen követelmények a járművezetőkre vonatkozó szociális szabályokat figyelmen kívül hagyó harmadik országbeli fuvarozókat hozzák előnyös helyzetbe — áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) 2020. április 8-án kiadott közleményében.
2020. április 14-i értesüléseink szerint Franciaországban a járványügyi helyzet miatt a belföldi fuvarfeladat végzéséhez változatlanul kétfajta nyilatkozatot kell a jármű fedélzetén tartani ahhoz, hogy a gépjárművezető szabadon tudjon mozogni az ország területén. Nemzetközi fuvarfeladatot végzőknek azonban elegendő az Európai Bizottság által javasolt 3. melléklet.
Szlovéniában a koperi tengeri kikötő továbbra is zavartalanul üzemel a kialakult járványhelyzet ellenére, az ügyintézés online, „papírmentesen” bonyolódik — tájékoztatta egyesületünket Magyarország Ljubjanai Nagykövetsége április 8-án.
Németországban az egyes tartományok külön-külön szabályozzák azt a kérdést, hogy a kialakult járványügyi helyzetben mely területen milyen dátum-tartományban oldják fel a hétvégi és ünnepnapi közlekedési korlátozást (kamionstopot).
A Tanács az alábbi sajtóközleményt adta ki a döntésről, értékelésük nem egyezik az MKFE véleményével
A Tanács 2020. április 7-én elfogadta az uniós közúti szállítási ágazat reformját célzó új szabályokat. A mobilitási csomag néven ismert reformmal a jogalkotó javítja a járművezetők munkakörülményeit, különleges szabályokat állapít meg a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetésére, és aktualizálja az árufuvarozási piachoz való hozzáférésre vonatkozó rendelkezéseket. Az új szabályoknak köszönhetően egyúttal hatékonyabbá válik a végrehajtás is. A Tanács elnöksége és az Európai Parlament 2019. december 11-én jutottak ideiglenes megállapodásra a jogszabályról. Az Állandó Képviselők Bizottsága 2019. december 20-án jóváhagyta a jogszabály szövegét, a Tanács pedig ezt követően 2020. február 20-án megerősítette a politikai megállapodást.
Tájékoztatjuk kedves Tagjainkat, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Váci úti ügyfélszolgálatán a járvány miatt előállt helyzetben egyelőre zavartalan a bilaterális árufuvarozó engedélyek kiadása.
Értesítjük kedves Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy az előttünk álló hosszú hétvége előtti utolsó munkanapon, 2020. április 9-én (nagycsütörtökön) pénteki munkarend szerint dolgoznak egyesületünk munkatársai.
2020. március végén és április elején több olyan jogszabályt is kihirdettek, melyek kifejezetten a veszélyesáru-szállító vállalkozások tevékenységét érintik. Ezt foglalja össze legfrissebb tájékoztatónk.
A járványügyi helyzetre tekintettel és a folyamatos áruellátás érdekében továbbra is korlátozás nélkül közlekedhetnek a nehéz-tehergépjárművek a hazai utakon, azaz a húsvéti ünnepek körüli napokban (2020. április 10-13.) sem lesz kamionstop Magyarországon — közölte a szakminisztérium.
Mint ismeretes, egy átgondolatlan tisztifőorvosi határozat eredményeképpen 2020. március 27-én (pénteken) hajnaltól minden, Magyarországra külföldről belépő áruszállító jármű vezetőjét házi karanténba utalták. Egyesületünk közreműködésének köszönhetően a probléma 24 órán belül megoldódott. Az április 1-jén kihirdetett, vonatkozó kormányrendelet végül hatályon kívül helyezte a tisztiorvosi határozatot, és reményeink szerint véglegesen rendezi ezt a kérdést — mondta az MKFE főtitkára a Klubrádió „Reggeli gyors” című, április 3-i adásában.