Ma Béla napja van.

Hírek

Tisztelt Tagjaink! Az utóbbi hónapokban több információ érkezett Egyesületünkhöz a szlovéniai autópályákon tevékenykedő, helyi autómentő szolgáltatók tevékenységéről. A beszámolók szerint a vállalkozások irreális áron, a kért mentési feladatoktól eltérően, és kizárólagos szolgáltatóként fellépve végzik el a munkákat, és ez ellen tehetetlenek a magyar, és más országok fuvarozói. A helyzet megváltoztatásához kérjük az érintettek segítségét.

Budapesti székhelyű szakgimnázium továbbképző központja olyan budapesti vagy Pest megyei vállalkozásokat keres, melyek az intézmény logisztikai és szállítmányozási ügyintéző képzésében résztvevő, 19 és 25 év közötti diákoknak nyáron szakmai gyakorlati helyszínt tudnának biztosítani. A gyakorlat a vállalkozás mindennapos adminisztratív teendőinek ellátását is segítheti, a diákok fogadása ezentúl szakképzési hozzájárulást csökkentő tétel!

Sokadik alkalommal hívta fel levélben a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete a NAV és az ORFK illetékeseinek figyelmét a keleti és déli ellenőrzött határszakaszainkon kialakult helyzet tarthatatlanságára. Legutóbb – Ignácz József Péter elnökhelyettes kezdeményezésére – a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt vezető államtitkárát, valamint az ORFK Határrendészeti Főosztályának vezetőjét tájékoztatta az MKFE főtitkára a keleti és déli ellenőrzött határokon tapasztalt hosszú várakozási időkről. Az ORFK-tól már megérkezett a válasz, amely – a korábbiakhoz hasonló módon – a határállomások működését - rendészeti szempontból – megfelelőnek minősíti, a hosszú várakozási időkért pedig ismét a szomszédos államok hatóságait, továbbá a vámvizsgálatokat és a spedíciós ügyintézést teszi felelőssé.

A mikro- és kisvállalkozások után már a közepes és nagyvállalatok is bajban vannak az önköltséget sem fedező alacsony fuvardíjak miatt — áll a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete ma kiadott sajtóközleményében. Ma már nem a magyar fuvarozók versenyképessége, hanem a túlélése a tét. A fuvardíjak emelése, és a kormányzat együttműködő beavatkozása nélkül akár tömeges csődök, az ellátási lánc összeomlása várható - néhány hónapon belül!

Országos üzemanyag-ellátási gondok alakultak ki Portugáliában a veszélyesáru-fuvarozók harmadik napja tartó munkabeszüntető akciója miatt. A portugál kormány április 16-án, az éjszakai órákban energiaválság-helyzetet hirdetett. Érdemes még Spanyolországban tankolniuk azoknak, akik Portugáliába tartanak.

Tisztelt Árufuvarozók!

Amint az Önök előtt is ismert, Kína 2018. május óta operatív tagja a TIR Egyezménynek, így ettől az időponttól már TIR fedezet alatt is végezhetők az ország területét érintő fuvarfeladatok. Ennek kapcsán kínai társegyesületünk (CRTA) – egyes helyi szállítmányozó cégek felkérése alapján – felvette a kapcsolatot az IRU illetékeseivel, hogy együtt felmérjék az érdeklődést, és potenciálisan fuvarfeladatokat kínáljanak azoknak a megbízható fuvarozóknak az Európai Unióban, akik járnak Kazahsztánba, különös tekintettel annak olyan keleti területeire, melyek közel esnek Khorgos vagy Bakthy kínai határátkelőkhöz.

Erdei fakitermelésből származó nyers faanyagokkal közlekedő tehergépjárművek ellenőrzését kezdte meg a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) — olvasható a hatóság 2019. április 15-én megjelent közleményében. A szervezet ugyanakkor felhívja a figyelmet: az új szabályok szerint az erdei faanyagok szállítása és fuvarozása csakis új típusú szállítójeggyel végezhető, melynek sorszámát is be kell jelenteni.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.