Ma Emma napja van.

Külföldi hírek

Lengyelország teljes megbénítására készülnek a gazdák

Még véget sem ért a lengyel farmerek két tüntetése a német határnál, a gazdaszervezetek máris bejelentették, hogy újabb, rendszerszintű útlezárásokra készülnek országszerte, mellyel a teljes lengyel közúthálózatot blokkolni kívánják 30 napon át. A megmozdulások kezdő időpontját 2024. március 20-ra tűzték ki. A traktorosok 515 helyszínen készülnek forgalomlassításra vagy útlezárásra. Le akarják zárni a legjelentősebb lengyel városok be- és kivezető útjait, több határátkelőhelyet és fontos csomópontot. A közlekedőknek komoly fennakadásokra kell számítaniuk.

Gazdatüntetés a német-lengyel határon

2024. március 17-én lengyel gazdák teljes útzárral járó demonstrációt kezdtek a lengyel A2-es autópályán, emiatt Świecko (PL) és Frankfurt am Oder (D) között ezen az úton semelyik irányból sem lehet átjutni a német-lengyel határon. Az előzetes bejelentések szerint a tüntetések itt március 20-ig tartanak.

Éjszakai zárás a csatorna-alagútban

2024. március 16-17-én (szombatról vasárnapra virradó éjszaka) karbantartási munkálatokat végeznek a La Manche alatt átvezető vasúti alagútban, ezért Franciaország és Nagy-Britannia között a kamionszállító tehervonatok ezen az éjszakán nem közlekednek.

Fréjus-alagútzárás 2024. március első két hetében is

Fréjus-alagútzárás 2024. március első két hetében is

Ezen a héten két alkalommal is teljes éjszakai zárást jelentettek be a Fréjus alagútnál. 2024. március 5. (kedd) 22:00 óra és március 6. (szerda) 06:00 óra között, illetve március 6. (szerda) 22:00 óra és március 7. (csütörtök) 06:00 óra között a Fréjus-alagutat mindkét irányban teljesen lezárják a forgalom elől Olaszország és Franciaország között.

Gázolajlimit-javaslat unión kívüli fuvarozókra

Gázolajlimit-javaslat unión kívüli fuvarozókra

Kezdeményezzük a harmadik országból belépő járművek teljes üzemanyagmennyiségének felülvizsgálatát

 Az MKFE hivatalos levélben hívta fel a PM és az ÉKM államtitkárainak a figyelmét, hogy a jelen állás szerint 2024. június 30-ig érvényben lévő EU és Ukrajna közötti közúti megállapodás az ukrán versenytársak látványos térnyerését hozta, hiszen az engedélykötelezettség részleges megszüntetésével a korábbiakhoz képest jóval könnyebben hozzáférnek az uniós fuvarfeladatokhoz. Az ukrán fuvarozók árelőnye az üzemanyagárban is tetten érhető, hiszen jelentős árkülönbség van a magyar és ukrán árszint között. Az uniós szabályokat és néhány tagállami gyakorlatot figyelembe véve korlátozni lehetne a harmadik országból Magyarországra belépő járművek adó- és vámmentesen behozható üzemanyagmennyiségét.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.