Az olasz Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium közlése szerint 22 koncessziós társasággal sikerült megállapodásra jutni, hogy 2025-re nem lesz útdíjemelés. Két társaságnál viszont 2% alatti díjemelést hoz a 2025-ös év.
Az olasz Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium közlése szerint 22 koncessziós társasággal sikerült megállapodásra jutni, hogy 2025-re nem lesz útdíjemelés. Két társaságnál viszont 2% alatti díjemelést hoz a 2025-ös év.
Lengyelországban kihirdették a 2025. január 1-jétől alkalmazandó útdíjakat. Az autópálya kilométerenkénti díja a legalább EURO V-ös tehergépjárműveknél 5,2%-al fognak emelkedni a 2024-es szinthez képest.
A szlovén útdíjszolgáltató tájékoztatása szerint Karavankák-alagút használati díja emelkedik 2025. január 1-vel.
A szövetségi minisztérium novemberben közzétette a 2025-ös útdíjakról szóló tervezetét. A jövő évi díjtáblázatokról hivatalosan elfogadott és kihirdetett jogszabály egyelőre még nem áll rendelkezésre. FRISSÍTÉS: 2024. december 27.
Megegyezésre jutottak az Európai Unió tagállamai azon az online értekezleten, amelyet az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatósága (DG MOVE) hívott össze a Mobilitási Csomag miatt előírt tachográfcsere-kötelezettséggel kapcsolatban. Az értekezleten a tagállamok közlekedéspolitikában érintett szaktárcái vettek részt, amelyek egy kéthónapos ún. tanulóidőszak (educational learning period) alkalmazásáról állapodtak meg.
A szokásos menetrendnek megfelelően Vallóniában 2025-ben is január 1-jével indexálják az útdíjat.
Lettország úgy határozott, hogy 2025. január 1-jétől 200 literben korlátozza a járművek üzemanyagtartályában az Európai Unión kívüli területekről bevihető gázolaj maximális mennyiségét.
Romániában a magas adózási kockázatú áruk közúti szállításának és a romániai nemzetközi közúti áruszállítások ellenőrzésére létrehozták az e-Transport rendszert. A korábban megjelent információk szerint a fuvarozói kötelezettségek elmulasztását — úgymint UIT-kóddal rendelkező fuvarfeladatnál a GPS adatok szolgáltatásának elmulasztása — 2024. július 1-jével kezdték volna el szankcionálni. 2024. június 28-án megjelent kormányrendelettel azonban további 6 hónapos moratóriumot hirdettek meg az engedélyezett gazdálkodói státusszal (AEO) rendelkező cégeknek, de az applikáció tesztüzeme érdekében általános moratóriumot hirdettek előbb szeptember 1-jéig, majd a Pénzügyminisztérium ezt hosszabbította meg 2025. január 1-jéig. A legújabb információk szerint újabb 3 hónapos bírságmoratóriumot adnak azok számára, akik nem szolgáltatnak helyadatot az e-Transport rendszerben.
2024. december 18-án kihirdetett rendeletével Ausztria váratlanul kamionos korlátozásokat foganatosított az A10-es (Tauern) autópálya egyes szakaszaira, a téli időszak egyes pénteki és szombati napjaira. A közlekedési tilalmak a 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre és járműszerelvényekre vonatkoznak. A tilalmak már a karácsony előtt utolsó decemberi pénteki és szombaton napokon is érvényben lesznek!
Szlovákia részbeni, célforgalmas felmentést ad a nehéz-tehergépjárművek közlekedési korlátozása alól 2024. december 24-én, valamint 2025. január 6-án (Vízkeresztkor). Északi szomszédunk autópályáin és elsőrendű útjain ezáltal szabadon közlekedhetnek azok a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek, melyek nemzetközi fuvart teljesítve szlovákiai célforgalomban (szlovák lerakóhelyre) közlekednek.