Ma Olivér napja van.

Külföldi hírek

A 14. uniós szankciócsomag fuvarozásra vonatkozó rendelkezései

Az orosz-ukrán háború miatt korábban elfogadott EU-s szankcióscsomaggal megtiltották az orosz székhelyű fuvarozó vállalkozásoknak az EU területét érintő szállításokat. A 2024. június 24-én elfogadott 14. uniós szankcióscsomag immáron azokat az uniós székhelyű vállalkozásokat is érinti, melyek legalább 25 %-ban valamely oroszországi természetes vagy jogi személy, szervezet vagy szerv tulajdonában vannak. A 2022. április 8. után letelepedett ilyen vállalkozásoknak 2024. július 26-tól kezdődően tilos az unió területén belül közúti árufuvarozást végezni, beleértve a tranzitszállításokat is.

2025. januártól használatarányos útdíjfizetés Dániában

2025. januártól használatarányos útdíjfizetés Dániában

Jelenleg még Dánia is tagja az Eurovignette-együttműködésnek, amely révén több európai országban, így Svédországban, Hollandiában és Luxemburgban is matricavásárlással rendezhető az útdíj. 2025 január 1-jén viszont Dánia kilép ebből az együttműködésből, és az ország átáll a használatarányos, elektronikus útdíjfizetésre. Ennek értelmében az egyik legfontosabb változás az lesz, hogy a 12 tonna feletti tehergépjárműveket a megtett úttal arányos díj fogja terelni.

Környezetvédelmi zónák Varsóban és Lengyelország több városában

Környezetvédelmi zónák Varsóban és Lengyelország több városában

2024. július 1-jével egy új lengyel szabályozás értelmében különösen körültekintőnek kell lenniük azon fuvarozóknak, akik Varsó belvárosába szállítanak. Idén júliusban indult ugyanis a „Tiszta Közlekedési Zóna” (SCT) elnevezésű program első szakasza, amely más európai városokhoz hasonlóan a személygépkocsik, autóbuszok és tehergépjárművek számára a környezetvédelmi besorolás alapján határozza meg, melyek azok a területek, ahová engedélyezik a behajtást. Jelen állás szerint Krakkóban 2025. július 1-jétől lesz hasonló bevezetve.

Dániai minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024)

Dániai minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2024)

Dániában 2024. január 1-jét követően július 1-jétől ismét emelkedett a minimálbér mind az árufuvarozók, mind a személyszállítók tekintetében.

Gázolajlimit-javaslat unión kívüli fuvarozókra

Gázolajlimit-javaslat unión kívüli fuvarozókra

Kezdeményezzük a harmadik országból belépő járművek teljes üzemanyagmennyiségének felülvizsgálatát

 Az MKFE hivatalos levélben hívta fel a PM és az ÉKM államtitkárainak a figyelmét, hogy a jelen állás szerint 2024. június 30-ig érvényben lévő EU és Ukrajna közötti közúti megállapodás az ukrán versenytársak látványos térnyerését hozta, hiszen az engedélykötelezettség részleges megszüntetésével a korábbiakhoz képest jóval könnyebben hozzáférnek az uniós fuvarfeladatokhoz. Az ukrán fuvarozók árelőnye az üzemanyagárban is tetten érhető, hiszen jelentős árkülönbség van a magyar és ukrán árszint között. Az uniós szabályokat és néhány tagállami gyakorlatot figyelembe véve korlátozni lehetne a harmadik országból Magyarországra belépő járművek adó- és vámmentesen behozható üzemanyagmennyiségét.

A magyar járművek matricás jelölése is kötelező, ha Ukrajnában tevékenykednek!

A magyar járművek matricás jelölése is kötelező, ha Ukrajnában tevékenykednek!

Az EU-UA között júniusban ismét meghosszabbított kétoldalú megállapodás aláírásakor több új, gyakorlati feltétel alkalmazásáról is megegyezés született. Felhívjuk az Ukrajnában tevékenykedő magyar vállalkozások figyelmét, hogy az előírások betartása a magyar cégekre is kötelező, azok elmulasztását az ukrán hatóságok magas bírsággal szankcionálják. Kérjük, tartsa be az alábbi szabályokat, ha kétoldalú vagy tranzit műveletet végez Ukrajnában!

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.