Tisztelt Fuvarozók! 2025 április 1-jétől élessé válik az Importellenőrzési Rendszer 2 (ICS2) 3. fázisa, ami érinti a közúti árufuvarozást.
Tisztelt Fuvarozók! 2025 április 1-jétől élessé válik az Importellenőrzési Rendszer 2 (ICS2) 3. fázisa, ami érinti a közúti árufuvarozást.
A román-bolgár határon lévő Gyurgyevó–Rusze-híd (Giurgiu–Ruse-híd) munkálatairól és tervezett lezárásáról már korábban hírt adtunk. Friss híreink szerint 2025. március 6-án és 7-én a bolgár hatóságok karbantartás miatt teljesen lezárták volna a híd valamennyi sávját az esti és éjszakai órákra, 17:00 és 05:00 óra között. A korlátozás kivétel nélkül valamennyi járműkategóriát érintett volna, ezt azonban a bolgár fél egyelőre elhalasztotta.
Ahogyan arról már beszámoltunk, Dánia 2025. január 1-jével kilépett az Eurovignette-rendszerből és átállt a használatarányos útdíjfizetési rendszerre. Ezáltal már csak három ország: Hollandia, Luxemburg és Svédország maradt a közös euromatrica-rendszer tagja, de ezen kívül is újabb változásokra lehet majd számítani. A három országban az Eurovignette-árak 1,9%-os emelését 2025. január 1. helyett március 25-re halasztották.
Hasonlóan más európai országok gyakorlatához (magyar EKÁER, lengyel SENT, román e-Transport) Szlovéniában is bevett gyakorlat, hogy bizonyos kiemelt pénzügyi kockázatot jelentő áruféleségek esetében bejelentési kötelezettsége keletkezik a fuvarozónak. A kötelezettség tranzitszállítmányoknál is fennáll, illetve ha a fuvarfeladat során a jármű nem hagyja el az Európai Unió területét.
Ütemezett munkák miatt 2025. február 23-tól március 2-ig ismét éjszakai lezárásokra kell készülni az olasz-francia államhatár alatt húzódó Fréjus-alagútban.
Küldje tovább gépkocsivezetőinek, fuvarszervezőinek!
Ausztriában, Németországban, Csehországban, Romániában, Szerbiában és Magyarországon meteorológiai figyelmeztetéseket léptettek életbe, mert 2025. február 19–20-án szokatlanul alacsony éjszakai hőmérséklet várható. A riasztást több országban valószínűleg meghosszabbítják. A figyelmeztetés február 24-ig lesz érvényben Romániában, ahol –18 C is előfordulhat éjszakánként. Tanácsos használni az autópályák kamionos pihenőhelyein található vasállványokat, melyek igénybevételével le lehet kotorni a havat és az olvadékból összefagyott jeget a magas járművek tetejéről. A fent maradt jégtömbök miatt főként a német és osztrák hatóságok bírságolnak.
Már csak 3 nap van hátra a februárból, mely egyben azt is jelenti, hogy az uniós nemzetközi forgalomban közlekedő nagyhaszongépjárművek meghatározott csoportjának tachográfcseréjére lejár a kéthónapos türelmi idő! További halasztási lehetőségről nincs tudomásunk! Mint többször is írtunk: 2025. február 28-ig a hatóságok Európa-szerte eltekintenek a bírságtól, így csak figyelmeztetést alkalmaznak azon járművekre, melyeket a 2024. december 31-i tachográfcsere határideje érintett volna. Ebben a körben azok a 2019. június 15. előtt forgalomba helyezett járművek érintettek, melyek uniós nemzetközi forgalomban közlekedve analóg vagy — még nem okos — digitális (GEN1) tachográffal vannak felszerelve.
Az Európai Unión kívülre fuvarozók számára visszatérő kérdés, hogy bizonyos országok hány literben határozzák meg a maximálisan bevihető üzemanyagmennyiséget. Sokszor arra is érdemes figyelni azonban, hogy az is számít, melyik határnál lép be a fuvarozó egy adott állam területére, illetve, hogy abban az országban rakodást is fog-e végezni, vagy csak tranzitműveletről van szó. Különösen érdemes figyelni az azeri-grúz határon való átlépést, amelyre az azerbajdzsáni üzemanyagárak miatt eltérő szabályozást vezettek be.
Viharos szél miatt Horvátország északnyugati területein vörös, azaz legmagasabb fokozatú meteorológiai riasztást léptettek életbe 2025. február 14-re (péntekre). A széllökések sebessége 65– 140 km/h között várható.
Ütemezett karbantartás miatt 2025 februárjának II. felében is több éjszakán lesz teljes lezárás az olasz és francia államhatár alatt húzódó Mont Blanc-alagútban.