Ma Jusztin napja van.

Hírek

Változás december 1-től a záhonyi határ ukrán oldalán

A Csop-Záhony határátkelőn tapasztalt hosszú várakozási idők okán a korábbi egyeztetések és érdekképviseleti lépések után november elején levélben fordult az MKFE az ukrán társegyesülethez (ASMAP Ukrajna), azzal a magyar hatóságokkal előzetesen egyeztetett javaslattal, hogy szervezzenek meg ukrán részről egy tárgyalást az érdekképviseletek és a hatóságok bevonásával.

Kamionsorok várhatók a cseh határon! December 1-jétől már csak új készülékkel lehet útdíjat fizetni!

A cseh utakat járó busz- és tehergépjármű-üzembentartóknak már csak napjaik vannak a csehországi útdíjszámláló készülékek cseréjére, hiszen az új rendszer 2019. december 1-jén éles üzemben indul. A CzechToll ill. SkyToll útdíjszolgáltató társaságok arra hívták fel a figyelmet, hogy az új rendszerbe ezidáig csupán a várt járműállomány 51%-a regisztrált, ezért — ha a következő napokban ez az arány nem javul — a cseh-szlovák határon december 1. után több tíz kilométeres kamionsorok, hosszú vesztegelés alakulhat ki. Nyomatékosan kérjük tisztelt Tagjainkat, hogy az érintett járműveik regisztrációját haladéktalanul végezzék el a mytocz.eu honlapon, melyen magyar nyelvű menüpont is található!

Helyszíni bírságolás: változtak a jogorvoslati lehetőségek

A Magyar Közlönyben 2019. november 4-én jelent meg az Alkotmánybíróság (AB) azon határozata, mellyel alkotmányellenesnek minősítette és megsemmisítette azt a rendelkezést, mely szerint a helyszínen elismert és tudomásul vett jogsértés később bírósági úton megtámadható. Az Alkotmánybíróság döntése szerint ezentúl a helyszínen elismert és tudomásul vett jogsértéssel szemben sem közigazgatási, sem bíróság jogorvoslattal nem lehet élni.

Nem „bólogat” az MKFE a kgfb-díjak újabb emelésének hírére!

Tisztelt Tagjaink! Az MKFE weboldalának Fórum felületén minden tagvállalkozásunknak lehetősége van megosztani a véleményét, szakmai tapasztalatait az érdekképviselettel, kollégákkal. Egy frissen érkezett hozzászólás az érdekképviseletet szólítja meg, ezért ezúton is szeretnénk megosztani tagjainkkal – változtatás nélkül – a hozzászólást, és az MKFE erre adott válaszát.

A leghatározottabban cáfolja az MKFE a MABISZ állítását a kgfb díjakról

A haszongépjárművek kgfb-díjai hazánkban régiós viszonylatban is kirívóan magasak — áll az MKFE MTI-nek eljuttatott közleményében, amellyel az Egyesület Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője szavaira reagál. Az MKFE ismét kéri a Gazdasági Versenyhivatal, és a magyar Kormány intézkedését, hogy végre tiszta helyzet alakuljon ki a hazai kgfb-piacon.

Kedvezmények MKFE-tagoknak!

Tisztelt Tagunk!

Örömmel tájékoztatjuk, hogy egyre bővül az MKFE honlapjának „Kedvezmények” menüpontja, ahol szolgáltató partnereink — kifejezetten az MKFE-tagok részére kialakított — ajánlatait tekintheti meg az alábbi témakörökben!

Osztrák súlykorlátozás: előjelző táblák a magyar oldalon

2019. november 15-én életbe lépett az osztrák oldalon fekvő Klingenbach és Deutschkreutz településeknél foganatosított (ősszel bejelentett) 7,5 tonnás össztömeg-korlátozás. Az új forgalmi rendre reagálva a magyar oldalon a korlátozás előjelzésére tájékoztató táblákat helyezett ki a Magyar Közút, hogy a határátkelő előtti utolsó csomópontnál a nem célforgalomban közlekedők időben vissza tudjanak fordulni.

A tengelytúlsúly-tolerancia évenkénti megújításáról

Fontos tudnivaló azoknak az áru- és személyszállító vállalkozóknak, akik az 1 tonnás tengelytúlsúly-tolerancia kedvezményével élni kívánnak, hogy a lehetőség nem automatikusan jár, hanem regisztrációhoz kötött, melyet a járművek üzembentartóinak évente meg kell újítaniuk! Az érvényességi határidő nem naptári évfordulós, hanem az engedély kiállításának dátumát követő 365. napon lejár!

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.