A 2015. január 9-ei elnökségi ülés napirendi pontjainak tárgyalását megelőzően, dr. Vereczkey Zoltán egyesületünk elnöke bejelentette, hogy munkahelyi szakmai feladatainak sokasága és ebből adódó elfoglaltságai miatt lemond elnöki tisztségéről.
A 2015. január 9-ei elnökségi ülés napirendi pontjainak tárgyalását megelőzően, dr. Vereczkey Zoltán egyesületünk elnöke bejelentette, hogy munkahelyi szakmai feladatainak sokasága és ebből adódó elfoglaltságai miatt lemond elnöki tisztségéről.
A kamionstop téli rendje szerint...
2015 januárjában Magyarországon a „kamionstop", azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre vonatkozó közlekedési korlátozás szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart. Ezt nem befolyásolja a munkanap-pihenőnap cseréje sem. A tilalom alól egész hónapban mentesülnek a legalább Euro 3-as, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik.
Az IRU-tól kapott friss tájékoztatás szerint a brüsszeli Bizottság szolgálatai részletekbe menő vizsgálatot indítottak a német minimálbér kapcsán, és folyamatban van egy esetleges uniós kötelezettségszegési eljárást megelőző, ún. pilot eljárás rövid időn belül várható megindítása.
Miután Magyarország hivatalos szerveitől sajnos továbbra sem kapunk semmilyen érdemi tájékoztatást a már napok óta egyébként hatályban lévő németországi minimálbér-rendelkezéssel kapcsolatban, így kénytelenek vagyunk saját csatornáinkon keresztül keresni ill. várni a válaszokat és megerősítéseket (többek között) az alábbi kérdésekre.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint az útdíjrendszer még ma sincs kész, számos problémát nem küszöböltek ki, és továbbra sem elég hatékony a piacvédelem. Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez (EKAER) való átállásra pedig megint nem hagytak elég felkészülési időt – hangozott el az MKFE tegnapi sajtótájékoztatóján. Egyesületünk szakmai álláspontja valamint az ezzel kapcsolatos sajtómegjelenések az alábbiakban olvashatók!
|
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint az útdíjrendszer még ma sincs kész, számos problémát nem küszöböltek ki, és továbbra sem elég hatékony a piacvédelem. Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez (EKAER) való átállásra pedig megint nem hagytak elég felkészülési időt — hangozott el az MKFE 2014. december 18-i sajtótájékoztatóján.
Egyesületünk szakmai álláspontja, valamint az ezzel kapcsolatos sajtómegjelenések itt olvashatók!
|
Az élénk tagi érdeklődésre válaszul ismertetjük a német minimálbérrel kapcsolatos tájékoztatásunk eredeti forrásait, valamint az MKFE tiltakozó lépéseit.
Az élénk tagi érdeklődésre válaszul ismertetjük a német minimálbérrel kapcsolatos tájékoztatásunk eredeti forrásait, valamint az MKFE tiltakozó lépéseit.
Kedves Tagjaink postaládájába már bizonyára kézbesítették az AutóKözlekedés című folyóiratunk decemberi (2014/12.) számát, melyben már megtalálható a 2015 januárjára vonatkozó (külföldi) hétvégi és ünnepnapi korlátozási táblázatunk.
ÉRTESÍTSE FUVARSZERVEZŐIT! — Év végéhez közeledve, a karácsony előtti hetekben mindig megszaporodnak a fuvarpiaci bűncselekmények. A rendőrség fokozott óvatosságra inti a fuvarozókat — figyelmeztette egyesületünket a TimoCom Soft- und Hardware GmbH online fuvarbörze bűncselekményekkel foglalkozó illetékese.
Amint arról már többször hírt adtunk, 2015. január 1-től az óránkénti bruttó 8,50 EUR minimálbért előíró német szabályozás kiterjed minden, Németország területén végzett tevékenységre, függetlenül attól, hogy német vagy külföldi-e a munkáltató. A szabályozás nemcsak a kabotázsra vonatkozik, hanem a nemzetközi fuvarozásra, így a tranzitra is.