Szerb társegyesületünk július 4-i tájékoztatása szerint a szerb-horvát határon napok óta nagy torlódás tapasztalható, akár több napos várakozási idővel is.
Szerb társegyesületünk július 4-i tájékoztatása szerint a szerb-horvát határon napok óta nagy torlódás tapasztalható, akár több napos várakozási idővel is.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete megrendülten értesült, és tudatja tagjaival, hogy Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója, a Volán Kölcsönös Biztosító Egyesület elnöke türelemmel viselt, súlyos betegségét követően 2013. június 30-án, 67 éves korában elhunyt.
Halálával az egész közúti közlekedési szakmát nagy veszteség érte. |
HASZNOS EMLÉKEZTETŐ — Július 1-jétől — de egyes országokban már június utolsó hétvégéjétől — kezdetét vette a nehéz-tehergépjárművekre vonatkozó 2013-as nyári, kiegészítő közlekedési korlátozás. Magyarországon július első hétvégéjén már a nyári tilalmi rend lesz érvényben, mely szombatonként 15:00 órától készteti megállásra a 7,5 t össztömeg feletti tehergépjárműveket.
Szerb társegyesületünk tájékoztatása szerint Macedóniában a 2013. július 1-től augusztus 31-ig tartó időszakra közlekedési korlátozást vezettek be a 15 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű járművekre (a tilalmas útszakaszokat táblával jelölik) az alábbiak szerint.
Még néhány napig, pontosabban 2013. július 5-én (pénteken) 24:00 óráig vagy üzletzárásig él a MOL és az MKFE közös akciója, melynek keretében az üzemanyagkártya-birtokosok 10 kiemelt kúton EXTRA kedvezményt érvényesíthetnek.
|
Ez az akció független a már megszokott 15+1 törzskúttól, melyeken természetesen továbbra is kedvezőbb a tankolás határozatlan ideig.
Mezőgazdasági termelők időszakos mentesítése
az útdíj fizetése alól adott szakaszokon
Mint beszámoltunk róla, a Magyar Közlönyben 2013. június 30-án megjelent a 243/2013-as kormányrendelet. Ez alapján a mezőgazdasági termelők olyan hatósági bizonyítványt kérelmezhetnek, mely meghatározott útszakaszokon mentesíti őket az útdíj kifizetése alól. A mentesítés az általuk meghatározott termény betakarításának időtartamáig, de legfeljebb 30 napig érvényes 2013. július 1. és 2013. november 30. között.
|
Tájékoztatjuk a Webbase OBU Easy útdíjszámláló fedélzeti eszközök megrendelőit, hogy a terhelőlevelet a sikeres megrendelés rögzítését követően pár napon belül, az átutalásos számlát pedig a készülék átvételét követően áll módunkban kiállítani és megküldeni!
Hosszú kamionsorokat mutat az ATV kamerája a rajkai határnál a használatarányos útdíj bevezetésének első napján... „Árkon-bokron keresztül kellett jönnöm, mert le volt fagyva a rendszer” — panaszolja egy gépkocsivezető a riporternek az ország másik részén. Másoknak az okozott gondot: nem tudták, mikor kezdődött, s mikor ér véget a díjmentességre feljogosító üzemszünet. A témával a tévécsatorna késő esti híradója foglalkozott részletesen. Az adásban az MKFE is képviseltette magát.
„A hivatalos kommunikáció nem felel meg a valóságnak. Ami elhangzott a szóvivő úr szájából, az nem a valóságot tükrözi. A közvélemény félretájékoztatása zajlik ebben a témában” — állapította meg Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Klubrádió kérdésére válaszolva a használatarányos útdíj bevezetésének másnapján.
Cseh társegyesületünk tájékoztatása szerint Csehországban 2013. július 5-én, 6-án és 7-én (mindhárom napon) 13 - 22 óráig lesz közlekedési korlátozás.
A 2013. július 1-jétől Magyarországon hatályos használatarányos útdíjról szóló legfontosabb műszaki, gyakorlati és technikai tudnivalókat tömöríti az a PDF-anyag, melyet az E-útdíj Projekt és a rendszer kivitelezője, az I-Cell Kft. készített a tehergépjármű-üzemeltetők tájékoztatására, s melyet a fuvarozó vállalkozók a 19 várost érintő országjáró körutunkon is láthattak. Most újra közöljük! Feltétlenül nyissa meg, nézze át!
A tesztüzem elmaradása komoly kockázatot rejt — mondta Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Klubrádió „Reggeli gyors” című műsorában hétfőn, a használatarányos útdíj bevezetésének napján. A hanganyag Facebook-oldalunkon keresztül meghallgatható.
|
Szinte tízpercenként látnak napvilágot újabb részletek a sajtóban a magyar utakon hétfőn bevezetett használatarányos útdíjról. Egyesületünk igyekszik minden lehetőséget megragadni, hogy a fuvarozók álláspontját képviselje, s rámutasson az új útdíj hiányosságaira. A nagyobb hazai médiumok híradásait, stúdiófelvételeit, bejátszásait, elemzéseit folyamatosan gyűjtjük honlapunkon a fuvarozók és más tehergépjármű-üzembentartók naprakész tájékoztatására.
Mint korábban beszámoltunk róla, három hónappal elhalasztották Franciaországban a környezetvédelmi adó, az „écotaxe” bevezetését. A díjat tehát 2013 júliusa helyett csak október 1-jétől kezdik majd szedni. A csúszást a franciák azzal indokolták: dolgozni kell még a rendszer működtetésén, mielőtt azt próbaüzembe helyeznék. Franciaországban az „écotaxe” a 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművekre és szerelvényekre vonatkozik majd mintegy 15.000 km autópálya-hálózaton. A díj a tervek szerint 0,12 euró lesz kilométerenként.
Felhívjuk tisztelt Személyszállító Tagjaink figyelmét, hogy a 31/2013. (VI.18.) NFM-rendelet szerinti módosítással az eredetileg 2013. június 30. utáni lejáratú heti és havi matricák a D2, D3 és D4 kategóriákban egységesen érvényüket vesztették július 1-jével. Ez azt jelenti, hogy az autóbuszokra vásárolt matricák is, ezért a személyszállítóknak 2013. július 1-jétől új, B2 kategóriás jogosultságot kell vásárolniuk.
Mint a hazai sajtó is hírt adott róla, 2013. július 1-jétől, hétfőtől Horvátország az Európai Unió (huszonnyolcadik) tagja lett, így az uniós joganyag érvényes e relációkban is. Kivétel ez alól az árufuvarozási kabotázs, melyre tilalom marad érvényben.
A használatarányos útdíjrendszer a hajnali üzemszünet után 3:00 órakor újraindult, de a reggeli órákban is akadozott. Legfrissebb értesüléseink szerint 7:30 és 10:00 óra között újra díjmentes órákat kellett közbeiktatniuk a rendszer üzemeltetőinek a 3, 5 t fölöttiek számára.
Végig kellene gondolni ennek a rendszernek az elhalasztását még akkor is, ha az útdíjtörvény a július 1-i dátumot rögzíti — mondta egyesületünk főtitkára az m1 „Ma reggel” című műsorában hétfőn reggel; néhány órával azután, hogy a használatarányos díjrendszert üzembe helyezték Magyarországon.
A használatarányos útdíjrendszer startolása után egy órával üzemszünetet rendelt el az Állami Autópálya Kezelő Zrt. hétfőn 01:00 és 03:00 óra között. Ebben a kétórás időszakban a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatták a teljes hazai díjköteles úthálózatot. A rendszerhiba helyreállt.
A Webbase fedélzeti készülékek forgalmazója, a Secret Control GPS Kft. vasárnap este arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy rajta kívül álló okokból az ÁAK Zrt. UD-rendszere és a Secret Control közötti adatkapcsolat nincs teljeskörűen megvalósítva, letesztelve.