A heti rendszeres pihenőidőkre vonatkozó német – és más országok – szabályozásai miatt az MKFE főtitkára levélben fordult Takács Szabolcs államtitkárhoz és dr. Györkös Péter berlini nagykövethez.
A heti rendszeres pihenőidőkre vonatkozó német – és más országok – szabályozásai miatt az MKFE főtitkára levélben fordult Takács Szabolcs államtitkárhoz és dr. Györkös Péter berlini nagykövethez.
Ahogy arról korábban tájékoztattuk tagjainkat, a német Parlament márciusban fogadta el azt a törvényt, amelynek értelmében a rendszeres heti pihenőidőt nem lehet a járművek kabinjában tölteni. Az IRU-tól érkezett tájékoztatás szerint a törvény hatálybalépésének napja 2017. május 25.
Rövidesen befejeződik a budapesti Carl Lutz rakpart átépítése. A tervek szerint május 31-én adják át a forgalomnak a területet, amelyen az autóbuszok számára – szemben az eredeti tervekben szereplő nulla parkolóval – az MKFE, a NiT és a MAHOSZ erőfeszítéseinek köszönhetően 8 le- és felszállóhelyet, és 10 hosszútávú parkolót jelöltek ki. Az MKFE a társszervezetekkel együttműködve szeretné elérni, hogy a rakpart hajóállomásokhoz közelebb eső szakaszán további 7–10 buszparkolót jelöljenek ki, amelyeket az esti órákban használhatnak a járművek
Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára Tóth Zoltánnal, a Magyar Lízingszövetség főtitkárával találkozott, aki bemutatta szervezetüket, és felajánlotta az együttműködést abban, hogy segíti a fuvarozókat eligazodni az eszközbeszerzéseiket érintő lízingek világában.
Korábban már tájékoztatást adtunk arról, hogy az osztrák szövetségi kormányban döntés született a Bér- és szociális dömping elleni törvény 2017. januártól hatályos változatának módosításáról a fuvarozó ágazat vonatkozásában.
Kérésünkre Magyarország bécsi Nagykövetsége tájékoztatást küldött arról, hogy a tervezett jogszabálymódosítást elfogadták, amely 2017. június 1-ével lép hatályba.
Május 17-én tűzte napirendjére az Európai Parlament a készülő Közúti Csomagot (Road Package). Az Európai Néppárt magyar képviselői hozzászólásukban kiemelték, hogy a készülő szabályozás nem épülhet a „kétsebességes Európa” koncepciójára, mindenképpen a szabad, és a jelenleginél is nyitottabb belső piac irányába kell gondolkodniuk a jogalkotóknak. Deli Andor arra is rámutatott, hogy az elkésett EP vita nem sok lehetőséget ad arra, hogy a képviselők érdemben befolyásolhassák a május végén megjelenő Közúti Csomag javaslatot.
Küldje tovább, vagy nyomtassa ki gépkocsivezetőjének!
Összenyomódott áru, műszaki mentés, kényszerpihenő, átrakodás, plusz költségek... Ilyen és ehhez hasonló bosszúságoktól kímélheti meg magát és a fuvarozó vállalkozást az a gépkocsivezető, aki ilyenkor, a hosszú, kiadós esőzések után kamionjával szilárd burkolatot keres alkalmas megállásra.
Az Autópálya Ügynökség tájékoztatása szerint az A20 úton, A Round Hill alagútban és a Western Heights körforgalomban 2017. május 15-én felújítási munkák kezdődnek, melyek előreláthatólag 11 hetet vesznek igénybe. A munkások a hét minden napján dolgoznak.
Az MKFE weboldalán található Fórum felületen az utóbbi időben számos, az Egyesület küldetésétől, hagyományaitól idegen, sokszor teljesen alaptalan vádakat és személyeskedő megjegyzéseket sem nélkülöző bejegyzések jelentek meg. Tekintettel arra, hogy a Fórum bizonyos részei a teljes nyilvánosság számára elérhetők, az MKFE elnöke, Wáberer György kezdeményezte az Egyesület Etikai Bizottságánál, hogy vizsgálják meg a Fórum működését, az ott jelenleg elérhető tartalmakat, és szükség szerint alakítsanak ki új, a fórumozók számára kötelezően betartandó és szankcionálható szabályozást.
Az Európai Bizottság mobilitáspolitikai és közlekedési főigazgatója levélben reagált az MKFE főtitkárának, a V4 Fuvarozási Fórumon elfogadott közös deklarációban foglalt javaslatokkal kapcsolatos megkeresésére. Henrik Hololei az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker, valamint foglalkoztatási biztosa, Marianne Thyssen, továbbá Inge Bernaerts kabinetfőnök nevében küldte meg válaszlevelét, amelyben a V4-ek által felvetett problémákra kitérve jelezte, hogy a Bizottság osztja a fuvarozók aggodalmait.
Az MKFE ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a tesztidőszak lezárultával hivatalosan, és minden magyarországi régióban megkezdték a tevékenységüket a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szervezetén belül létrejött közúti ellenőrzési csoportok. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete elkötelezetten támogatta a tematikus ellenőrzéseket lefolytató speciális közúti ellenőri szervezet felállítását, és kész továbbra is megadni minden segítséget a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítását szolgáló intézkedésekhez – mondta el a sajtótájékoztatón Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára. | ![]() |
Miután – vélhetően az európai szakszervezeti-politikai nyomás fokozódása miatt – brüsszeli informális értesülések szerint veszélybe kerülhet (tovább halasztódhat) az új közös, uniós szabályozásokra javaslatot tevő közúti csomag május 31-ére tervezett megjelentetése, néhány IRU-egyesület - köztük az MKFE – ismét szükségesnek látta, hogy közös levélben forduljon az Európai Bizottsághoz.
A főváros területére behajtási hozzájárulásokat kiadó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) eljuttatta egyesületünknek azt a színes térképet, mely a vonatkozó jogszabály legfrissebb módosítása szerint készült.