Az MKFE Főtitkára az M1 Ma Reggel című műsorában nyilatkozott a határlezárások okozta vezetési- és pihenőidő betartásának problémáiról. |
Az MKFE Főtitkára az M1 Ma Reggel című műsorában nyilatkozott a határlezárások okozta vezetési- és pihenőidő betartásának problémáiról. |
Az MKFE írásban fordult a közlekedésért felelős helyettes államtitkárhoz, továbbá a közúti ellenőrzést végző hatóságokhoz annak érdekében, hogy sikerüljön közös hazai és európai megoldást találni a vállalkozások határtorlódások, útlezárások miatti veszteségeinek csökkentésére, valamint az esetlegesen kialakult túlvezetések méltányos kezelésére.
Bár még nem készült el a tiszaújvárosi gyalogosgázolás pontos, mozgóképes szimulációja, az eddig rendelkezésre álló adatok alapján szinte biztosnak tűnik, hogy a balesetnél kulcsszerepet játszott a holttér. A nehéztehergépjármű-balesetek osztályozásában külön kategóriába sorolhatók azok az esetek, melyeket a kanyarodó fuvareszköz vezetője a be nem látható terek miatt idéz elő gyalogosok, kerékpárosok és motorosok terhére.
|
A belügyminiszter 30 napra lezárta a röszkei határátkelőt a migráns-helyzet miatt. Alternatív utakat ajánlunk a fuvarozóknak, különös tekintettel a romlandó élelmiszert vagy élő állatot szállító vagy fuvarozó vállalkozásoknak.
Kedves Tagjaink postaládájába már bizonyára kézbesítették az AutóKözlekedés című folyóiratunk szeptemberi (2015/9.) számát, melyben már megtalálható a következő hónapra, októberre vonatkozó (külföldi) hétvégi és ünnepnapi korlátozási táblázatunk.
2015. szeptember 15-én az MKFE Elnöksége, egyhangú szavazattal, Pencz Zoltán társelnököt nevezi ki az egyesület főtitkárának és Csányi Gábort főtitkárhelyettesnek.
Kedden délben a rendőrség lezárta a forgalom elől az autópályát a röszkei határátkelőnél — értesültünk az ORFK kommunikációs szolgálatának szeptember 15-i közleményéből.
A nyugat felé tartó migráns-áradattól tartva több ország, így Németország, Ausztria és Szlovákia is visszaállította a határellenőrzést (ideiglenes jelleggel). Az intézkedés miatt szeptember 14-én torlódások alakultak ki a Németország felé vezető utakon.
Újabb érdekképviseleti sikerről tudósíthatjuk Tagjainkat.
Wáberer György miniszterelnöki megbízott előterjesztését elfogadva, a Kormány meghozta a rendeletet, mely szerint 2016. január 1-jétől a nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek számára a jelenlegi 40-ről napi 60 eurónak megfelelő forintra emelkedik az igazolás nélkül, adómentesen elszámolható költség, leegyszerűsített kifejezéssel a „napidíj”.
FRISSÜL!
09. 11., péntek, 16:06 ― Torlódás az M1-es autópálya 165-ös kilométerénél! A nyugati határnál sok helyen vigyázni kell az úttesten gyalogló migránsokra!
09. 11., péntek, 10:36 ― A menekültek nagy tömege miatt, biztonsági okokból lezárták a nickelsdorfi határátkelőt mindkét irányban kora reggel. A 40 tonnás szerelvények a Kópháza-Deutschkreuz határátkelőt használhatják.
09. 05., szombat, 20:36 ― Megindult a személygépjármű-forgalom Hegyeshalomnál, a kifelé vezető oldalon. A tehergépjárművek 10 kilométer hosszan a leállósávban vesztegelnek.
09. 05., szombat, 11:42 ― Az M1-es autópályán, Hegyeshalomnál 11 kilométeres a sor kifelé. A 172-es kilométernél, a személyautók megfordulhatnak, s Rajkán keresztül (Pozsony irányába), illetve a 85-ös főúton, Sopronon át léphetnek határt. A rendőrség felhívja a figyelmet, hogy a Hegyeshalomnál megfordulni kizárólag a 172-es kilométerszelvénynél van lehetősége a személyautókkal közlekedőknek!
09. 05., szombat, 08:32 ― Hegyeshalomnál, az M1-esen, kifelé vezető irányban 5 kilométeres a torlódás. A rendőrség a 160-as kilométernél, a 86-os főút lehajtójánál Csorna felé tereli a forgalmat.
09. 05., szombat, 07:25 ― Szombat reggeli hírek szerint lezárták a hegyeshalmi határt, melyen csak a menekülteket szállító busz-konvojokat engedik át. A kerülőút megválasztásánál azonban a tehergépjárművek vezetőinek tekintettel kell lenniük arra, hogy több határátkelőnél össztömeg-korlátozás van érvényben. Szombat reggelre Hegyeshalomnál torlódás alakult ki, a 86-os főúton is hosszú sorokra kell számítani.
09. 05., szombat, 04:00 ― A magyar hatóságok úgy döntöttek, hogy buszokkal az osztrák határhoz szállítják a Keleti pályaudvarnál állomásozó tömeget, valamint az úttest jobb szélén menetelőket, akik időközben Zsámbékig jutottak. A nyugati határon szombat kora reggeli jelentések szerint kaotikus a helyzet, rendkívül nagy a balesetveszély az úttesten gyalog közlekedők miatt.
09. 04., péntek, 13:00 ― délután megindultak a fővárosban napok óta vesztegelő bevándorlók nyugati irányba. A rendőrség tájékoztatása szerint péntek délután a Keleti pályaudvaron várokozó tömegből mintegy 500 fős tömeg vált ki, és nyugati irányban célba vette az M1-es és M7-es autópályák kivezető szakaszát, ahol a csoport tajgainak száma 1.000 főre növekedett. A migránsok gyalogosan Ausztria felé indultak.
Akik régóta tagjai már egyesületünknek, bizonyára felfigyeltek arra, hogy már egy évtizede időről időre elővesszük a kamionokra felkapaszkodó illegális bevándorlók kérdéskörét. Most, hogy Európa-szerte tapasztalható a menekültek számának emelkedése, és hazánkban is teherautókon igyekeznek továbbjutni a bevándorlók, újra tanácsos feleleveníteni, hogy mit kell tudniuk erről a tehergépkocsi-vezetőknek, hiszen ők azok, akik szemtől szemben találkoznak a migránsokkal és a hatóság ellenőreivel.
A menekültek nagy tömege miatt, biztonsági okokból lezárták a nickelsdorfi (Miklóshalma) határátkelőt mindkét irányban péntek kora reggel.
A 40 tonnás szerelvények a Kópháza - Deutschkreuz határátkelőt vehetik igénybe.
2015. január 1-jén lépett életbe a bér- és szociális dömping elleni törvény (németül Lohn-und Sozialdumpingbekämpfungsgesetz – LSDB-G).
Értesítjük a régió kedves Tagjait és Ügyfeleit, hogy egyesületünk miskolci irodája 2015. szeptember 7—16. között szabadság miatt zárva tart.
Augusztus 31-én, hétfőn átadták a forgalomnak Kecskemét északi elkerülőjét, a 445-ös utat. Bács-Kiskun megye székhelye körül immáron teljesen körbeér a gyűrű.
Az ukrán fővárosban tapasztalható rendkívüli hőség és az egyre jelentősebb szmog miatt a kijevi városvezetés megtiltotta, hogy a kamionok a városba behajtsanak — adta hírül szeptember 3-án (csütörtökön) a nol.hu internetes portál.
Szeptember 1-jén lépett életbe Londonban egy új rendszer (Safer Lorry Scheme), amely a 3,5 tonna össztömeg feletti járművek számára V. osztályba tartozó külső közeltéri tükör és VI. osztályba tartozó mellső tükör, valamint oldalsó védőszerkezet együttes alkalmazását írja elő London környezetvédelmi zónájában.