Ma Liliána, Olga napja van.

Külföldi hírek

A magyar járművek matricás jelölése is kötelező, ha Ukrajnában tevékenykednek!

A magyar járművek matricás jelölése is kötelező, ha Ukrajnában tevékenykednek!

Az EU-UA között júniusban ismét meghosszabbított kétoldalú megállapodás aláírásakor több új, gyakorlati feltétel alkalmazásáról is megegyezés született. Felhívjuk az Ukrajnában tevékenykedő magyar vállalkozások figyelmét, hogy az előírások betartása a magyar cégekre is kötelező, azok elmulasztását az ukrán hatóságok magas bírsággal szankcionálják. Kérjük, tartsa be az alábbi szabályokat, ha kétoldalú vagy tranzit műveletet végez Ukrajnában!

SENT-változások Lengyelországban

SENT-változások Lengyelországban

2025-ben változások lépnek életbe a SENT-rendszernél, mely a Lengyelország területén végrehajtott nemzetközi árufuvarozáshoz szükséges. Jelen állás szerint SENT-regisztrációt abban az esetben szükséges csinálnia a fuvarozónak, amennyiben a szállított áru alapján SENT-köteles fuvarfeladatról van szó ». 2025. január 1-jétől a regisztrációs kötelezettség kibővül és uniós fuvarozó esetében akkor is meg kell tenni, ha kabotázs fuvarfeladatot vagy olyan lengyelországi harmadik országos szállítást végez, melyhez CEMT vagy 3. országos lengyel bilaterális engedély szükséges.

Párizsi olimpia 2024 — forgalmi rend és tudnivalók

Párizsban 2024. július 26-án, a pénteki ünnepélyes megnyitóval veszi kezdetét a XXXIII. nyári olimpia, mely augusztus 11-ig tart. Az eseményt néhány héttel később, 2024. augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpiai játékok követik. A világméretű sportrendezvényre mintegy 7 millió nézőt várnak. Párizsban és más vidéki nagyvárosokban teljes városrészeket zártak le, ezért az események alatt a belső kerületekben esélytelen lesz a gépjárműves közlekedés: a szervezők az olimpia ideje alatt kizárólag a tömegközlekedést ajánlják. A határokon őszig visszaállították a személyi ellenőrzést. Összeállításunkban az árufuvarozók ill. a turistabuszos személyszállítók egyaránt megtalálják a vonatkozó közlekedési tudnivalókat.

Részbeni vízummentességet ad Belorusszia

Belorusszia úgy határozott, hogy 2024. július 21-től december 31-ig vízummentességet vezet be 35 ország — köztük Magyarország — állampolgárai számára. Főszabály szerint a belépéstől számítva legfeljebb 30 napig lehet így tartózkodni az ország területén, és egy naptári éven belül maxiumum 90 napot. Fontos megkötés, hogy EU-s állampolgárok viszont Oroszország felé nem haladhatnak tovább közúton.

IQ-kártyás gázolajárak Európa 20 országából

IQ-kártyás gázolajárak Európa 20 országából

Aktuális árközlés csak MKFE-tagoknak!

Együttműködő partnerünk, az osztrák IQ Card Vertriebs GmbH kedvező tankolási konstrukciók mellett biztosít üzemanyagkártyát. Az MKFE Szolgáltató Kft. egyedüli magyar képviselőként igyekszik összekötő kapocs lenni tagjaink és az IQ Card között. Az üzemanyag-felhasználó MKFE-tagoknak kedvező, hogy a jelenlegi bizonytalan világgazdasági helyzetben már egy hétre előre tudhatják, hogy milyen áron tankolhatnak IQ-kártyájukkal Európa 20 országában.

Bolgár kamionstop pénteken is egyes utakon

Bulgária meghosszabbította a hőség miatt elrendelt 20 tonna feletti kamionstopot, melyet az aszfaltburkolat védelme érdekében a nappali órákra élesítenek egyes megyék némely útszakaszain. Az eredetileg 2024. július 13. óta minden egymást követő napon alkalmazott nappali kamionstop még július 19-én (pénteken) is érvényben lesz 13:00 és 21:00 óra között egyes megyékben.

Gázolajlimit-javaslat unión kívüli fuvarozókra

Gázolajlimit-javaslat unión kívüli fuvarozókra

Kezdeményezzük a harmadik országból belépő járművek teljes üzemanyagmennyiségének felülvizsgálatát

 Az MKFE hivatalos levélben hívta fel a PM és az ÉKM államtitkárainak a figyelmét, hogy a jelen állás szerint 2024. június 30-ig érvényben lévő EU és Ukrajna közötti közúti megállapodás az ukrán versenytársak látványos térnyerését hozta, hiszen az engedélykötelezettség részleges megszüntetésével a korábbiakhoz képest jóval könnyebben hozzáférnek az uniós fuvarfeladatokhoz. Az ukrán fuvarozók árelőnye az üzemanyagárban is tetten érhető, hiszen jelentős árkülönbség van a magyar és ukrán árszint között. Az uniós szabályokat és néhány tagállami gyakorlatot figyelembe véve korlátozni lehetne a harmadik országból Magyarországra belépő járművek adó- és vámmentesen behozható üzemanyagmennyiségét.

1. oldal / 249

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.