Ma Tamás napja van.

Külföldi hírek

2025-ös útdíjváltozások országonként — egyre több ország egy helyen!

2025-ös útdíjváltozások országonként — egyre több ország egy helyen!

Október óta folyamatosan közöljük az egyes európai országokból érkező útdíjfizetéssel kapcsolatos híreket, a 2025-re irányadó díjváltozásokat és tarifatáblázatokat. Az áttekinthetőség kedvéért egybegyűjtöttük híradásainkat és a főbb tudnivalókat!

Két hónap haladék a tachográfok cseréjére

Megegyezésre jutottak az Európai Unió tagállamai azon az online értekezleten, amelyet az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatósága (DG MOVE) hívott össze a Mobilitási Csomag miatt előírt tachográfcsere-kötelezettséggel kapcsolatban. Az értekezleten a tagállamok közlekedéspolitikában érintett szaktárcái vettek részt, amelyek egy kéthónapos ún. tanulóidőszak (educational learning period) alkalmazásáról állapodtak meg.

200 literes gázolajlimit a lett határon 2025-től

200 literes gázolajlimit a lett határon 2025-től

Lettország úgy határozott, hogy 2025. január 1-jétől 200 literben korlátozza a járművek üzemanyagtartályában az Európai Unión kívüli területekről bevihető gázolaj maximális mennyiségét.

2025. januártól használatarányos útdíjfizetés Dániában

2025. januártól használatarányos útdíjfizetés Dániában

Jelenleg még Dánia is tagja az Eurovignette-együttműködésnek, amely révén több európai országban, így Svédországban, Hollandiában és Luxemburgban is matricavásárlással rendezhető az útdíj. 2025 január 1-jén viszont Dánia kilép ebből az együttműködésből, és az ország átáll a használatarányos, elektronikus útdíjfizetésre. Ennek értelmében az egyik legfontosabb változás az lesz, hogy a 12 tonna feletti tehergépjárműveket a megtett úttal arányos díj fogja terelni. Társegyesületi értesülésünk alapján 2024. december 18-tól elérhető az útdíjfizetéshez használandó KmToll Ticket nevű felület. Ezen keresztül tudnak viszonylati jegyet venni azok, akik nem rendelkeznek fedélzeti eszközzel.

E-transport: 2025. március 31-ig nincs bírság az applikáció használatának elmulasztása miatt

E-transport: 2025. március 31-ig nincs bírság az applikáció használatának elmulasztása miatt

Romániában a magas adózási kockázatú áruk közúti szállításának és a romániai nemzetközi közúti áruszállítások ellenőrzésére létrehozták az e-Transport rendszert. A korábban megjelent információk szerint a fuvarozói kötelezettségek elmulasztását — úgymint UIT-kóddal rendelkező fuvarfeladatnál a GPS adatok szolgáltatásának elmulasztása — 2024. július 1-jével kezdték volna el szankcionálni. 2024. június 28-án megjelent kormányrendelettel azonban további 6 hónapos moratóriumot hirdettek meg az engedélyezett gazdálkodói státusszal (AEO) rendelkező cégeknek, de az applikáció tesztüzeme érdekében általános moratóriumot hirdettek előbb szeptember 1-jéig, majd a Pénzügyminisztérium ezt hosszabbította meg 2025. január 1-jéig. A legújabb információk szerint újabb 3 hónapos bírságmoratóriumot adnak azok számára, akik nem szolgáltatnak helyadatot az e-Transport rendszerben.

Téli kiegészítő korlátozások az osztrák A10-es (Tauern) pályán

2024. december 18-án kihirdetett rendeletével Ausztria váratlanul kamionos korlátozásokat foganatosított az A10-es (Tauern) autópálya egyes szakaszaira, a téli időszak egyes pénteki és szombati napjaira. A közlekedési tilalmak a 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre és járműszerelvényekre vonatkoznak. A tilalmak már a karácsony előtt utolsó decemberi pénteki és szombaton napokon is érvényben lesznek!

A téli ünnepeken Szlovákia részben feloldja a kamionstopot

Szlovákia részbeni, célforgalmas felmentést ad a nehéz-tehergépjárművek közlekedési korlátozása alól 2024. december 24-én, valamint 2025. január 6-án (Vízkeresztkor). Északi szomszédunk autópályáin és elsőrendű útjain ezáltal szabadon közlekedhetnek azok a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek, melyek nemzetközi fuvart teljesítve szlovákiai célforgalomban (szlovák lerakóhelyre) közlekednek.

Kiegészítő információk a brit ENS-kötelezettségről

Kiegészítő információk a brit ENS-kötelezettségről

Korábban már beszámoltunk róla, hogy az Egyesült Királyságba árut fuvarozóknak ún. S & S (Safety and Security) lépéseket kell majd tenniük a belépés előtt. Brit társegyesületünk újabb fejleményekről számolt be azzal kapcsolatban, hogy mikor lesz kötelező az ENS, és ha kötelező lesz, melyek azok a pontjai, amelyek opcionálisak.

1. oldal / 261

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.