2024. április 30-ra (keddre) Olaszországban 24 órás sztrájkot helyezett kilátásba a logisztikai dolgozók öt nagy szakszervezete, mert kihagyták őket az országos logisztikai és szállítmányozási kerekasztal tárgyalássorozatából.
2024. április 30-ra (keddre) Olaszországban 24 órás sztrájkot helyezett kilátásba a logisztikai dolgozók öt nagy szakszervezete, mert kihagyták őket az országos logisztikai és szállítmányozási kerekasztal tárgyalássorozatából.
Kedvező fejlemények a tehergépjárművek németországi útdíj túlfizetéseinek visszakövetelésében: egy mintaperben a Kölni Közigazgatási Bíróság a felperes fuvarozó cég javára döntött. Az MKFE által tagjainknak ajánlott német ügyvédi iroda értesítése szerint 2024. március 20-án a Kölni Közigazgatási Bíróság egy lengyel fuvarozási cég mintaperében, összhangban az EUB ítéletével, kimondta, hogy jogellenes volt a Németországban a 2015. október 1. és 2020. október 27. között kivetett tehergépjármű-útdíj a közlekedésrendészeti költségek tekintetében (ügy 14 K 6556/20). A határozat még nem jogerős. Ha a mintaperekben hozott ítéletek jogerőssé válnak, akkor számíthatnak a visszatérítésre az ügyvédi iroda által képviselt magyar vállalkozások is.
EMLÉKEZTETŐ — 2024. április 25-én (csütörtökön) 09:00 és 22:00 óra között olaszországi tilalom lesz érvényben a 7,5 tonna feletti járművekre nézve. Emiatt az osztrák oldalon, az A12-es (Inntal) és A13-as (Brenner) autópályákon 11:00 – 22:00 óra között rendkívüli kamionstopot rendeltek el az Olaszország irányába közlekedőkkel szemben.
A brit és francia partok között, Dovernél egy hétig szünetel a túlméretes rakományokkal közlekedő közúti járműszerelvények ki- és behajóztatása 2024. április 23. és május 1. között.
Kazahsztánban a rendkívüli kiadós téli havazások után 2024 márciusának végén olvadás kezdődött, mely az országban az elmúlt évek legjelentősebb áradásához vezetett. A víz településeket öntött el. A kialakult helyzet miatt 6 régióban 14 autópályán rendeltek el forgalomkorlátozást, mert az ár szétmosta az utakat.
Ausztria 2024. június 16-ig meghosszabbítja az ellenőrzéseket a cseh határon. Szlovénia, Szlovákia és Magyarország vonatkozásában az osztrák határellenőrzések a jelen tervek szerint 2024. május 11-ig tartanak. Nincs kizárva ezek későbbi meghosszabbítása sem.
A brexit óta eltelt években Nagy-Britannia sok olyan szabályt vezetett be, melyek az Európai Unió és a szigetország közti kereskedelmet, pontosabban a személyek és áruk brit területre történő beléptetését saját, nemzeti hatáskörben szabályozzák. Mint már írtunk róla, ezek egyike a BTOM (Border Target Operation Model), melyet a brit agrár-élelmiszer-ágazat és a közegészség védelme érdekében alkalmaznak 2024 januárjától, többlépcsős bevezetéssel.
A hirtelen jött hidegfront hatására 2024. április 16-ra virradóra Ausztria több pontján is fagypont alá süllyedt a hőmérséklet, a hideg időben havazni kezdett, ezért több fontos útszakaszon is kötelezővé tették a hólánc használatát.
Felhívjuk Tagvállalkozásaink figyelmét, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium Váci úti ügyfélszolgálatán elfogytak a harmadik országos belorusz engedélyek. Az ÉKM hivatalosan megerősítette, hogy a fuvarozók a teljes éves kontingenst felvették, de a szaktárca már hivatalos úton fordult a belorusz félhez pótlólagos engedélyekért.
Tisztelt Tagjaink!
A Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (IRU) évről évre igyekszik felmérni a gépjárművezető-hiány és a sofőrállomány aktuális helyzetét. Kérdőívével feltárva, hogy a fuvarozó vállalkozások körében milyen gyakorlati nehézségeket idéz elő — világszerte — az egyre növekvő munkaerőhiány.