Ma Rudolf napja van.

Külföldi hírek

Elfogyott a belorusz harmadik országos bilaterális engedély

Felhívjuk Tagvállalkozásaink figyelmét, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium Váci úti ügyfélszolgálatán elfogytak a harmadik országos belorusz engedélyek. Az ÉKM hivatalosan megerősítette, hogy a fuvarozók a teljes éves kontingenst felvették, de a szaktárca már hivatalos úton fordult a belorusz félhez pótlólagos engedélyekért.

Indul az IRU 2024-es felmérése a gépjárművezető-hiányról

Indul az IRU 2024-es felmérése a gépjárművezető-hiányról

Tisztelt Tagjaink!

A Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (IRU) évről évre igyekszik felmérni a gépjárművezető-hiány és a sofőrállomány aktuális helyzetét. Kérdőívével feltárva, hogy a fuvarozó vállalkozások körében milyen gyakorlati nehézségeket idéz elő — világszerte — az egyre növekvő munkaerőhiány.

Nincs türelmi idő az új, okos tachográf-cserére

Nincs türelmi idő az új, okos tachográf-cserére

Korábban már több tájékoztatást is adtunk az uniós szinten kötelezően előírt tachográf-cseréről, mely időrendjét tekintve több lépcsőben valósul meg az EU területén. A nemzetközi forgalomban közlekedő hazai szállító-fuvarozó vállalkozásoknak fontos tudniuk, hogy a jogalkotók és ellenőrző hatóságok nem vetítettek előre türelmi időt, azaz a jármű-üzembentartóknak a szükséges tachográf-cserét annak esedékességi idejében el kell végeztetniük.

Viharos szél Horvátországban

2024. április 10-re (szerdára) vörös, azaz legmagasabb fokozatú meteorológiai riasztást léptettek életbe Horvátországban a rendkívül erős szél miatt. A széllökések sebessége elérheti a 130 km/h-t. Különösen Rijeka és Zadar között lehet kritikus a helyzet.

Jön a kisteherautók útdíja Németországban 3,5 t felett

2024. július 1-jétől a 7,5 t alatti járműveknek is megtett úttal arányosan kell fizetniük!

Korábbi német útdíjas tájékoztatásaink során említettük, hogy a 2023. december 1-jével bevezetett CO2-kibocsátási külsőköltségdíj utáni második lépcsőben 2024-ben további változásra is kell számítani. Az elfogadott útdíjtörvény ugyanis 2024. július 1-jétől díjkötelezetté fogja tenni a 3,5–7,5 tonna közötti tehergépjárműveket. A fizetendő díjmérték már ismert, amit a német Toll Collect honlapján megjelent tájékoztató alapján foglaltuk össze az alábbi táblázatban. A tarifák teherszállító járművekre vonatkoznak, buszoknak és személyszállító kisjárműveknek továbbra sem kell útdíjat fizetniük Németországban.

1. oldal / 241

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.