Ma János napja van.

Hírek

Ahogy arról korábban beszámoltunk, 2017. február 27-től az ott folyó munkák miatt lezárták a Carl Lutz rakpartot a Margit híd és a Dráva utca között. A zárás ideje alatt a turistabuszok sem hajthatnak le az alsó rakpartra, és jelenleg a 3,5 méternél magasabb járművek számára tilos a behajtás az Újpesti rakpartra (felső rakpart) is. Az MKFE újabb egyeztetéseket kezdeményezett annak érdekében, hogy a megoldódjon a turistabuszok közlekedése, és az utasok le- és felszállítása ezen a szakaszon.

A lakosság számára összeállított EU-s kérdőív célja az emberek autóbusszal történő közúti személyszállítással kapcsolatos nézeteinek és tapasztalatainak megismerésére, valamint az ezzel összefüggő esetleges hiányosságok feltérképezése.
Mondja el ön is a véleményét, és biztassa erre a környezetében élőket is!

Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!

Az IRU-tól kapott információk alapján az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:

Az Orosz Föderáció Szövetségi Vámszolgálata 2015. óta kísérletet folytat a vámáru továbbításhoz szükséges elektronikus árunyilatkozat bevezetése érdekében. Az eljárás alapjául a 2015.02.18-i keltű, 62. számú OF SzVSz rendelet szolgál, amely szerint egyes orosz vámhivatalok elfogadhatnak elektronikus tranzit árunyilatkozatokat és egyéb, annak megfelelő dokumentumokat, digitális aláírással ellátva.

2017. március 20-án hatályba lép az Orosz Föderáció Pénzügyminisztériumának 144n. számú,
2016.08.30-i keltű rendelete. Ez a rendelet biztosítja az elektronikus árunyilatkozatokkal lebonyolított vámáru továbbítási eljárások folyamatosságát, egyben jelzi a kísérlet sikeres befejezését, valamint a tranzit eljárásokban alkalmazott elektronikus árunyilatkozatok elfogadásának kezdetét minden oroszországi vámhivatalra kiterjedően.

A fentiek alapján a következőkre hívjuk fel a figyelmüket:

Az IRU orosz tagegyesületétől (ASMAP RUS) származó információk szerint néhány esetben az orosz vámhatóság úgy tájékoztatta a fuvarozókat, hogy 2017. március 20. után kötelező lesz elektronikus formában benyújtani a tranzit árunyilatkozatokat.
Fontos megjegyezni, hogy a Vámunió Vámkódexe 176. cikk 4. bek., 179 . cikk 3. bek. és 180. cikk. 5. bek., valamint az Eurázsiai Gazdasági Közösség Vámkódex tervezete 104. cikk 6. bek. szerint a vámárunyilatkozatok benyújthatóak írásban és/vagy elektronikus formában, tehát papír alapú dokumentumként is.
Ugyanakkor a Vámunió Vámkódexe 182. cikk 2. bek. és az Eurázsiai Gazdasági Közösség Vámkódex tervezete 105. cikk 6. bek. alapján a nemzetközi egyezményekben (mint pl. a TIR Egyezmény) meghatározott dokumentumok is benyújthatók tranzit árunyilatkozatként.

(A Vámunió Vámkódexe: http://www.tsouz.ru/Docs/kodeks/Pages/default.aspx)

Fentiek alapján, annak ellenére, hogy a 144n. számú rendelet életbe lép, a Vámunió Vámkódexe és az Eurázsiai Gazdasági Közösség Vámkódex tervezete előírásai nem korlátozzák a fuvarozókat abban, hogy a tranzit során elvégzett vámeljárásokban papír alapú dokumentumokat használjanak, beleértve a TIR igazolványt.

A Vámunió Tagállamai Vámszerveinek Közös Testülete 21/15 sz. 2016.11.30-i keltű döntése alapján 2016. decemberétől egyes orosz, belarusz és kirgiz vámhivatalok megkezdték a kísérletet az elektronikus vámárutovábbítási árunyilatkozatok befogadásával. Ezért várható, hogy az orosz kísérlet sikere nyomán a közeljövőben kiterjesztik a gyakorlatot az Eurázsiai Gazdasági Közösség tagállamaira.

Abban az esetben, ha 2017. március 20-át követően az orosz vámhatóság megalapozatlan követeléssel lép fel a tranzit árunyilatkozat kötelezően elektronikus benyújtása iránt, kérjük, késedelem nélkül tájékoztassa az IRU Titkárságát közvetlenül a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen, vagy az MKFE TIR szakterületet.



MKFE
TIR szakterület

Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!


A TIR-EPD alkalmazás újabb verziója a következő új lehetőségekkel fog bővülni 2017. február 27-től:

•    Új TIR-EPD rögzítésekor első lépésként megjelenik a garancia típusa és a TIR Birtokos azonosítója. Mivel ennél a lépésnél még nem kell semmilyen adatot bevinni, a TIR-EPD felhasználó folytathatja közvetlenül a következő lépéssel.
•    A TIR igazolvány számát és érvényességi idejét csak a TIR-EPD kitöltés utolsó lépésnél kell majd felvinni. Ez a módosítás a felhasználói javaslatok alapján történt, ezzel is több rugalmasságot biztosítva a nyilatkozat kitöltés során.
•    A TIR-EPD kitöltés második lépéseként, az útvonal megadásakor, az országok közti fuvarozási mód megadására kerül sor (közút, vasút, légi, tengeri) – alapértelmezésben a közút van kijelölve. Ez, és a következő fejlesztés a TIR intermodális felhasználását teszi lehetővé.
•    A TIR-EPD kitöltés negyedik lépésénél, ahol a jármű és a gépkocsivezető adatait kell megadni, lehetséges lesz különböző járművek és –igény szerint- gépkocsivezetők adatait rögzíteni minden útszakaszhoz. Alapértelmezésben a program feltételezi, hogy ugyanaz marad a jármű és a gépkocsivezető is a teljes út során. Ettől eltérő esetben ki kell venni a jelzést a megfelelő jelölőnégyzetből.  
•    Végül az alkalmazás automatikusan érvényesíti az utolsó lépésben megadott e-mail címe(ke)t, melyre a TIR-EPD-vel kapcsolatos értesítések kerülnek elküldésre.


MKFE
TIR Szakterület
Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.